Nissan Juke 2023 Instrukcja obsługi Nissana
7.22.10.1. Obsługa systemu LDW systemu ProPILOT Assist
System LDW ostrzega kierowcę o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, gdy pojazd jest prowadzony z prędkością co najmniej około 60 km/h (37 MPH) (rynki europejskie), lub co najmniej około 70 km/h (45 MPH) (oprócz rynków europejskich), a oznaczenia pasa ruchu są dobrze widoczne.
Gdy pojazd zbliża się do lewej lub prawej krawędzi pasa ruchu, kierownica zaczyna drgać, uruchamiany jest sygnał dźwiękowy, a na ekranie informacji o pojeździe miga wskaźnik systemu LDW w celu ostrzeżenia kierowcy.
Ostrzeżenia wyłączą się w chwili, gdy pojazd powróci w kierunku środka pasa ruchu.
Włączanie i wyłączanie systemu LDW
System LDW można włączać i wyłączać za pomocą menu [MENU] na ekranie informacji o pojeździe.
Aby uzyskać więcej informacji, patrz
.W menu [MENU] wybierz przycisk [Asystent kierowcy].
Wybierz podmenu [Pas ruchu], naciskając przycisk <OK>.
Symbol zaznaczenia w polu obok pozycji [Ostrz zm p ruch] sygnalizuje, że system jest włączony.
Jeżeli system LDW zostanie wyłączony za pomocą menu [MENU], przy kolejnym uruchomieniu silnika system pozostanie wyłączony.
Poniżej podano ograniczenia systemu ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu. Niezastosowanie się do tych ograniczeń podczas prowadzenia pojazdu może spowodować poważne obrażenia ciała lub śmierć.
System nie działa przy prędkości poniżej około 60 km/h (37 MPH) (rynki europejskie), 70 km/h (45 MPH) (z wyjątkiem rynków europejskich), lub jeśli nie wykrywa oznaczeń pasa ruchu.
Nadmierny hałas może zagłuszać dźwięk brzęczyka ostrzegawczego, który może być niesłyszalny.
Nie używaj systemu LDW w poniższych warunkach, ponieważ może działać nieprawidłowo:
W złych warunkach pogodowych (deszcz, mgła, śnieg itp.).
Na śliskich nawierzchniach, np. pokrytych lodem lub śniegiem.
Podczas jazdy po krętych lub nierównych drogach.
Gdy na odcinku drogi przed pojazdem pas ruchu jest zamknięty z powodu robót drogowych.
Podczas jazdy po pasie zjazdowym lub tymczasowym.
Podczas jazdy po drogach o zbyt małej szerokości pasa ruchu.
Jeśli stan ogumienia odbiega od normalnych warunków jazdy (przykładowo przy zbyt znacznym zużyciu bieżnika, niskim ciśnieniu powietrza w oponach, zamontowanym kole zapasowym, założonych łańcuchach śniegowych lub zamontowanych niestandardowych kołach).
Jeśli pojazd jest wyposażony w nieoryginalne elementy układu hamulcowego lub zawieszenia.
Gdy holujesz przyczepę lub inny pojazd.
System może nie działać prawidłowo w następujących warunkach:
Jeśli na drodze znajduje się kilka poziomych oznaczeń pasa ruchu; jeśli oznaczenia pas ruchu są wyblakłe lub niewyraźne; przy żółtych oznaczeniach pasa ruchu; przy niestandardowych oznaczeniach pasa ruchu; jeśli oznaczenia pasa ruchu są pokryte wodą, błotem, śniegiem itp.
Na drogach, na których system może wykrywać obowiązujące wcześniej (nieaktualne) oznaczenia pasa ruchu.
Na drogach krętych.
Na drogach, na których znajdują się mocno kontrastujące elementy, np. cień, śnieg, woda, koleiny, pęknięcia lub linie pozostałe po robotach drogowych. (System LDW może uznać te elementy za oznaczenia pasa ruchu).
Na drogach, na których pas ruchu łączy się z innym pasem ruchu lub dzieli się na dwa inne pasy ruchu.
Jeśli kierunek jazdy nie jest równoległy do oznaczenia pasa ruchu.
Jeśli poruszasz się zbyt blisko pojazdu z przodu, co ogranicza pole widzenia kamery.
Gdy na przedniej szybie znajdują się krople deszczu, śnieg, brud lub inna przeszkoda przesłaniająca pole widzenia kamery.
Gdy wiązka światła generowana przez reflektory nie jest dostatecznie jasna z powodu zanieczyszczeń nagromadzonych na kloszach lub gdy reflektory nie są prawidłowo ustawione.
Jeśli na obiektyw kamery pasa ruchu pada intensywne źródło światła. (Przykładowo, jeśli o wschodzie lub zachodzie słońca światło pada bezpośrednio na przód pojazdu).
Gdy dochodzi do nagłej zmiany natężenia oświetlenia. (Przykładowo, gdy pojazd wjeżdża do tunelu lub pod most lub spod nich wyjeżdża).