Nissan Juke 2023 Instrukcja obsługi Nissana

8.4.3. System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) (jeśli na wyposażeniu)

image
  • (A)Zawór opony z czujnikiem
  • Jeśli lampka kontrolna TPMS zaświeci się podczas jazdy:

    • unikaj gwałtownych ruchów kierownicą

    • unikaj gwałtownego hamowania

    • ogranicz prędkość pojazdu

    • zjedź z drogi w bezpieczne miejsce

    • zatrzymaj pojazd tak szybko jak to możliwe

  • Jazda z niedopompowanymi oponami może doprowadzić do trwałych uszkodzeń opon oraz zwiększyć prawdopodobieństwo ich awarii. Grozi to wystąpieniem poważnego uszkodzenia samochodu, które może doprowadzić do wypadku oraz spowodować poważne obrażenia ciała.

  • Sprawdź ciśnienie we wszystkich czterech oponach. Dostosuj ciśnienie do zalecanego poziomu dla opony zimnej (COLD) podanego na naklejce z informacją o oponach — lampka kontrolna systemu TPMS zgaśnie. W przypadku przebicia opony, wymień ją jak najszybciej na zapasową.

  • Po założeniu koła zapasowego lub wymianie koła, system TPMS nie będzie działał a lampka kontrolna systemu TPMS zacznie migać przez około 1 minutę. Po minucie lampka zacznie świecić światłem ciągłym. Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi wymiany koła i upewnij się, że system TPMS został właściwie zamontowany.

  • Wymiana opon na inne niż zalecane przez firmę NISSAN może mieć negatywny wpływ na działanie systemu TPMS.

  • Oryginalne szczeliwo do opon firmy NISSAN może zostać użyte do tymczasowej naprawy koła. Nie wstrzykuj żadnego innego płynu do opon lub szczeliwa do opon w rozpylaczu, ponieważ może to spowodować usterkę czujników ciśnienia w oponach.

  • Firma NISSAN zaleca używanie wyłącznie oryginalnego szczeliwa do opon NISSAN Emergency Tyre Sealant, będącego na wyposażeniu pojazdu. Inne szczeliwa do opon mogą uszkodzić uszczelkę trzonka zaworu, co z kolei może doprowadzić do spadku ciśnienia w oponie. Po użyciu szczeliwa do opon możliwie najszybciej odwiedź przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalną stację obsługi (dla modeli wyposażonych w zestaw naprawczy do opon).

  • System TPMS może nie działać prawidłowo, gdy na koła są założone łańcuchy śniegowe lub gdy koła są zakopane w śniegu.

  • Nie nakładaj żadnej metalizowanej powłoki lub jakichkolwiek metalowych elementów (anteny itd.) na szyby. Może to pogorszyć odbiór sygnałów od czujników ciśnienia w oponach, w wyniku czego system TPMS nie będzie działał prawidłowo.

    Niektóre urządzenia i przekaźniki mogą na pewien czas zakłócać działanie systemu TPMS i powodować, że lampka kontrolna systemu TPMS będzie się świecić. Oto niektóre przykłady:

    • Obiekty lub urządzenia elektroniczne, które znajdują się w pobliżu pojazdu wykorzystują podobne częstotliwości fal radiowych.

    • Jeśli w pojeździe lub w jego pobliżu działa przekaźnik ustawiony na podobne częstotliwości.

    • Jeśli w pojeździe lub w jego pobliżu używany jest komputer (lub podobny sprzęt) albo przetwornik prądu stałego/zmiennego (DC/AC).

  • Podczas pompowania opony i sprawdzania ciśnienia nigdy nie wyginaj zaworów.

  • Używaj oryginalnych kapturków zaworów firmy NISSAN o specyfikacji zgodnej z fabrycznymi kapturkami.

  • Nie używaj metalowych kapturków.

  • Prawidłowo zamocuj kapturki. W przypadku braku kapturka, zawór i czujniki monitorowania ciśnienia w oponach mogą ulec uszkodzeniu.

  • Zachowaj ostrożność, aby nie uszkodzić zaworów i czujników podczas przechowywania kół lub mocowania innych opon.

  • Wymień trzpień zaworu czujnika TPMS (w tym środek zaworu oraz nakrętkę) oraz śrubę (jeśli na wyposażeniu) przy wymianie zużytych lub starych opon. Śrubę (jeśli na wyposażeniu) należy dokręcić prawidłowo z momentem 1,4 ± 0,1 Nm. Czujników TPMS można użyć powtórnie.

System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) kontroluje ciśnienie we wszystkich oponach, z wyjątkiem zapasowej. Gdy lampka kontrolna systemu TPMS jest włączona razem z lampką kontrolną umiejscowienia koła systemu TPMS (na zestawie wskaźników), przynajmniej jedno koło jest niedopompowane. Jeśli pojazd jest prowadzony przy niskim ciśnieniu w oponach, system TPMS włączy się i zasygnalizuje ostrzeżenie poprzez lampkę ostrzegawczą systemu TPMS i lampkę kontrolną umiejscowienia koła systemu TPMS. System wyłącza się dopiero, gdy ciśnienie w oponie zostanie skorygowane i wykonana będzie jazda przy prędkości ponad 25 km/h (16 MPH).

Więcej informacji na temat systemu TPMS znajdziesz w części

.
Temat nadrzędny: