Nissan Juke 2023 Instrukcja obsługi Nissana

3.7.2. System poduszek powietrznych

image
  • 1.Czujnik strefy zgniotu
  • 2.Moduły czołowych poduszek powietrznych
  • 3.Moduły bocznych poduszek powietrznych
  • 4.Moduły kurtynowych poduszek powietrznych
  • 5.Generatory gazu kurtynowych poduszek powietrznych
  • 6.Czujniki uderzeń
  • 7.Zwijacze pasów bezpieczeństwa z napinaczami
  • 8.Zespół diagnostyczny systemu poduszek powietrznych
  • Nie umieszczaj żadnych przedmiotów na środkowej części kierownicy. Nie umieszczaj żadnych przedmiotów między kierowcą a kierownicą. Przedmioty znajdujące się w powyższych miejscach mogą stanowić zagrożenie podczas wypadku, gdy poduszka powietrzna nagle wypełni się.

  • Bezpośrednio po napełnieniu, niektóre z elementów systemu poduszki powietrznej będą gorące. Nie dotykaj tych części, ponieważ możesz się poważnie poparzyć.

  • Nie wolno przeprowadzać we własnym zakresie żadnych modyfikacji jakichkolwiek elementów lub okablowania systemu poduszek powietrznych. Ma to na celu zapobieżenie uszkodzeniu systemu poduszek powietrznych i ich przypadkowemu napełnieniu.

  • Nie wykonuj we własnym zakresie jakichkolwiek zmian w układzie elektrycznym, zawieszeniu lub konstrukcji przodu pojazdu. Takie zmiany mogą spowodować usterkę w pracy systemu poduszek powietrznych.

  • Próby modyfikacji systemu poduszki powietrznej mogą doprowadzić do odniesienia poważnych obrażeń ciała. Dotyczy to także zmian w środkowej części kierownicy polegających na umieszczaniu na niej lub nad nią materiału lub umieszczaniu dodatkowego materiału wykończeniowego na modułach poduszek powietrznych.

  • Wszelkie czynności związane z systemem poduszek powietrznych powinny być wykonywane przez przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalną stację obsługi. Wiązka przewodów systemu SRS nie może być odłączana ani w żaden sposób modyfikowana. Nie wolno wykonywać żadnych pomiarów w systemie poduszek powietrznych przy użyciu nieautoryzowanych elektronicznych urządzeń kontrolnych i mierniczych.

  • Złącza wiązek przewodów systemu SRS są łatwe w identyfikacji - są żółte i/lub pomarańczowe.

  • Nigdy nie montuj fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera, zanim nie wyłączysz poduszki powietrznej pasażera z przodu za pomocą odpowiedniego przełącznika (jeśli na wyposażeniu), patrz

    . W przypadku kolizji czołowej, przednie poduszki powietrzne napełniają się z dużą siłą. Napełniająca się czołowa poduszka powietrzna może poważnie zranić lub zabić dziecko.

Podczas napełniania się poduszek powietrznych, może rozlec się głośny huk i pojawić się dym. Dym ten nie jest szkodliwy i nie stanowi oznaki pożaru. Mimo to nie należy go wdychać, ponieważ może on powodować podrażnienia i krztuszenie się. Osobom z dolegliwościami związanymi z oddychaniem, należy bezzwłocznie zapewnić dopływ świeżego powietrza.

Poduszki powietrzne wraz z zapiętymi pasami bezpieczeństwa pomagają złagodzić siłę uderzenia w rejonie klatki piersiowej osób siedzących na przednich fotelach. Poduszki kurtynowe pomagają złagodzić siłę uderzenia w rejonie głowy osób, zajmujących zewnętrzne miejsca z tyłu i z przodu. Poduszki mogą uratować życie pasażerów i zmniejszyć ilość poważnych obrażeń. Napełniające się poduszki boczne i kurtynowe mogą jednak spowodować otarcia lub inne urazy. Boczne i kurtynowe poduszki powietrzne nie chronią dolnych części ciała.

Temat nadrzędny: