Nissan Juke 2023 Instrukcja obsługi Nissana
3.7.2. System poduszek powietrznych
- 1.Czujnik strefy zgniotu
- 2.Moduły czołowych poduszek powietrznych
- 3.Moduły bocznych poduszek powietrznych
- 4.Moduły kurtynowych poduszek powietrznych
- 5.Generatory gazu kurtynowych poduszek powietrznych
- 6.Czujniki uderzeń
- 7.Zwijacze pasów bezpieczeństwa z napinaczami
- 8.Zespół diagnostyczny systemu poduszek powietrznych
Nie umieszczaj żadnych przedmiotów na środkowej części kierownicy. Nie umieszczaj żadnych przedmiotów między kierowcą a kierownicą. Przedmioty znajdujące się w powyższych miejscach mogą stanowić zagrożenie podczas wypadku, gdy poduszka powietrzna nagle wypełni się.
Bezpośrednio po napełnieniu, niektóre z elementów systemu poduszki powietrznej będą gorące. Nie dotykaj tych części, ponieważ możesz się poważnie poparzyć.
Nie wolno przeprowadzać we własnym zakresie żadnych modyfikacji jakichkolwiek elementów lub okablowania systemu poduszek powietrznych. Ma to na celu zapobieżenie uszkodzeniu systemu poduszek powietrznych i ich przypadkowemu napełnieniu.
Nie wykonuj we własnym zakresie jakichkolwiek zmian w układzie elektrycznym, zawieszeniu lub konstrukcji przodu pojazdu. Takie zmiany mogą spowodować usterkę w pracy systemu poduszek powietrznych.
Próby modyfikacji systemu poduszki powietrznej mogą doprowadzić do odniesienia poważnych obrażeń ciała. Dotyczy to także zmian w środkowej części kierownicy polegających na umieszczaniu na niej lub nad nią materiału lub umieszczaniu dodatkowego materiału wykończeniowego na modułach poduszek powietrznych.
Wszelkie czynności związane z systemem poduszek powietrznych powinny być wykonywane przez przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalną stację obsługi. Wiązka przewodów systemu SRS nie może być odłączana ani w żaden sposób modyfikowana. Nie wolno wykonywać żadnych pomiarów w systemie poduszek powietrznych przy użyciu nieautoryzowanych elektronicznych urządzeń kontrolnych i mierniczych.
Złącza wiązek przewodów systemu SRS są łatwe w identyfikacji - są żółte i/lub pomarańczowe.
Nigdy nie montuj fotelika tyłem do kierunku jazdy na przednim fotelu pasażera, zanim nie wyłączysz poduszki powietrznej pasażera z przodu za pomocą odpowiedniego przełącznika (jeśli na wyposażeniu), patrz
. W przypadku kolizji czołowej, przednie poduszki powietrzne napełniają się z dużą siłą. Napełniająca się czołowa poduszka powietrzna może poważnie zranić lub zabić dziecko.
Podczas napełniania się poduszek powietrznych, może rozlec się głośny huk i pojawić się dym. Dym ten nie jest szkodliwy i nie stanowi oznaki pożaru. Mimo to nie należy go wdychać, ponieważ może on powodować podrażnienia i krztuszenie się. Osobom z dolegliwościami związanymi z oddychaniem, należy bezzwłocznie zapewnić dopływ świeżego powietrza.
Poduszki powietrzne wraz z zapiętymi pasami bezpieczeństwa pomagają złagodzić siłę uderzenia w rejonie klatki piersiowej osób siedzących na przednich fotelach. Poduszki kurtynowe pomagają złagodzić siłę uderzenia w rejonie głowy osób, zajmujących zewnętrzne miejsca z tyłu i z przodu. Poduszki mogą uratować życie pasażerów i zmniejszyć ilość poważnych obrażeń. Napełniające się poduszki boczne i kurtynowe mogą jednak spowodować otarcia lub inne urazy. Boczne i kurtynowe poduszki powietrzne nie chronią dolnych części ciała.