Nissan Juke 2023 Instrukcja obsługi Nissana

7.21.5.3. Tryb kontroli odległości między pojazdami (pojazdy z manualną skrzynią biegów)

W trybie kontroli odległości pomiędzy pojazdami system ICC automatycznie utrzymuje wybraną odległość od pojazdu jadącego z przodu, dostosowując się do prędkości tego pojazdu (do ustawionego poziomu prędkości) lub utrzymuje ustawioną prędkość, gdy droga z przodu jest pusta.

System ma za zadanie wspomagać kierowanie pojazdu, gdy jedzie on za innym pojazdem tym samym pasem i w tym samym kierunku.

Jeśli czujnik radarowy wykryje wolniej poruszający się pojazd z przodu, system zmniejszy prędkość pojazdu tak, aby jechał w wybranej odległości za pojazdem z przodu.

W razie potrzeby system automatycznie kontroluje przepustnicę i uruchamia hamulce (do ok. 40% mocy hamowania pojazdu).

Zasięg wykrywania czujnika wynosi to około 200 m (650 stóp).

Obsługa trybu kontroli odległości między pojazdami

Tryb kontroli odległości między pojazdami został zaprojektowany, aby utrzymywać wybraną odległość i zmniejszać prędkość, dostosowując ją do prędkości wolniej jadącego pojazdu z przodu; w razie potrzeby system zahamuje pojazd. System ICC może jednak użyć tylko do około 40% całkowitej mocy hamowania pojazdu. Systemu tego należy używać tylko wtedy, gdy warunki ruchu drogowego pozwalają na utrzymanie względnie stałych prędkości pojazdów lub gdy zmieniają się one stopniowo. Jeśli jakiś pojazd wjedzie na pas jazdy z przodu lub gdy pojazd jadący z przodu gwałtownie zahamuje, odległość pomiędzy pojazdami może się zmniejszyć, ponieważ system ICC nie będzie mógł zahamować pojazdu dostatecznie szybko. Gdy tak się zdarzy, system ICC wyda dźwięk ostrzegawczy i sprawi, że wyświetlacz systemu będzie migał, aby poinformować kierowcę o konieczności podjęcia pewnych działań.

Kontroli w trybie sterowania odległością między pojazdami podlegają następujące elementy:

  • Tryb kontroli odległości między pojazdami utrzymuje stałą prędkość ustawioną przez kierowcę. Zakres możliwej do ustawienia prędkości wynosi od ok. 30 km/h do 160 km/h (20 do 100 mph).

  • Gdy z przodu jedzie pojazd, tryb kontroli odległości między pojazdami dostosowuje prędkość, aby utrzymać stałą odległość, wybraną przez kierowcę, od pojazdu jadącego z przodu. Dostosowywane prędkości zawierają się w zakresie od około 30 km/h (20 MPH) do poziomu maksymalnej ustawionej prędkości.

  • Gdy pojazd z przodu zjedzie z danego pasa ruchu, tryb kontroli odległości między pojazdami przyspieszy i będzie utrzymywać prędkość pojazdu na ustawionym poziomie.

    image

Zwracaj uwagę na kierowanie pojazdem tak, aby utrzymać nad nim panowanie, gdy będzie przyspieszał do ustawionej prędkości.

System ICC nie kontroluje prędkości pojazdu, ani nie ostrzega kierowcy podczas zbliżania się do nieruchomych lub wolno poruszających się pojazdów. Musisz zwracać uwagę na kierowanie pojazdem, aby utrzymać odpowiednią odległość od pojazdów z przodu podczas zbliżania się do bramek przy wjeździe na autostradę lub miejsc o zagęszczonym ruchu drogowym.

Pojazd może nie utrzymać ustawionej prędkości na krętej lub stromej drodze. W takim przypadku konieczne będzie samodzielne kontrolowanie prędkości pojazdu i zmienianie biegów w zależności od potrzeb.

Uwaga:

Zmiana biegu nie powoduje anulowania działania systemu ICC.

W normalnych warunkach, kontrolując odległość od pojazdu jadącego z przodu, system ten automatycznie przyspieszy lub zwolni w zależności od prędkości pojazdu z przodu. Wciśnij pedał gazu, aby odpowiednio zwiększyć prędkość pojazdu, gdy przy zmianie pasa ruchu wymagane jest przyspieszenie. Wciśnij pedał hamulca, gdy chcesz zmniejszyć prędkość, aby utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu jadącego z przodu, gdy ten nagle zahamuje lub inny pojazd nagle zajmie miejsce z przodu. Używając systemu ICC, zawsze zachowuj czujność.

Przełączniki trybu kontroli odległości między pojazdami

System jest obsługiwany za pomocą przełącznika asystenta jazdy oraz czterech przełączników sterowania, zamontowanych w kierownicy.

image
  • 1)Przełącznik odległości:
  • Zmienia utrzymywaną odległość od pojazdu jadącego z przodu:
  • Duża → Średnia → Mała → Duża
  • 2)Przełącznik <RES/+>:
  • Wznawia jazdę z ustawioną prędkością lub stopniowo zwiększa prędkość.
  • 3)Przełącznik <CANCEL>:
  • Wyłącza system, nie kasując ustawionej prędkości.
  • 4)Przełącznik <SET/->:
  • Ustawia żądaną prędkość jazdy, stopniowo zmniejsza prędkość.
  • 5)Przełącznik asystenta jazdy:
  • Główny przełącznik aktywujący system.

Ekran i wskaźniki trybu kontroli odległości między pojazdami

image

Wyświetlacz jest umieszczony na ekranie informacji o pojeździe.

  • 1) Wskaźnik ustawienia odległości:
  • Pokazuje wybraną odległość między pojazdami, która została ustawiona za pomocą przełącznika DISTANCE (ODLEGŁOŚĆ).
  • 2)Wskaźnik asystenta jazdy.
  • Wyświetla stan systemu ICC.
  • - Biały: systemy są włączone (tylko jeśli zostały włączone w menu [MENU]), ICC w trybie gotowości.
  • - Niebieski: Układ ICC jest aktywny.
  • 3)Ten wskaźnik sygnalizuje za pomocą różnych kolorów stan systemu ICC.
  • System ICC ON Wskaźnik (szary):

    ICC w trybie czuwania.

  • System ICC ON Wskaźnik (zielony):

    Wskazuje, że system ICC jest ON i aktywny. Wskazuje, że ustawiono prędkość jazdy.

    • Świeci na zielono image sygnalizuje wykrycie pojazdu z przodu

    • Zielony obrys image sygnalizuje, że nie wykryto pojazdu z przodu

  • System ICC ON Wskaźnik (żółty):

    Wskazuje, że w systemie ICC występuje usterka.

  • 4)Wskaźnik ustawionej prędkości pojazdu:
  • Informuje o ustawionej prędkości pojazdu.
  • Zielony: ICC aktywny

  • Szary: ICC w trybie czuwania

  • 5)Wskaźnik wykrywania pojazdu jadącego z przodu:
  • Informuje, czy jest wykrywany pojazd jadący z przodu (tylko wtedy, gdy system ICC jest aktywny).

Obsługa trybu kontroli odległości między pojazdami

image

Aby włączyć tempomat, naciśnij i szybko zwolnij przełącznik asystenta jazdy (A). Zostanie wyświetlony komunikat wyskakujący, informujący o włączeniu systemu ICC i stanie funkcji asystenta kierowania (jeśli asystent kierowania jest włączony i kierowca używa ekranu informacji o pojeździe). System ICC ON Zapala się wskaźnik (szary) i wskaźnik ustawionej prędkości (B).

Aby ustawić prędkość jazdy, rozwiń żądaną prędkość, naciśnij i zwolnij przełącznik <SET/->. (Kolor wskaźnika systemu ICC i wskaźnika ustawionej prędkości pojazdu zmienia się na zielony, a kolor wskaźnika asystenta jazdy zmienia się na niebieski) Zdejmij nogę z pedału gazu. Pojazd pozostanie przy ustalonej prędkości lub zachowa ustawioną odległość od pojazdu jadącego z przodu.

Gdy przełącznik <SET/-> jest naciskany w poniższych warunkach, systemu nie można ustawić i przez około 2 sekundy migają wskaźniki systemu ICC:

  • Podczas jazdy z prędkością poniżej 30 km/h (20 MPH).

  • Gdy dźwignia skrzyni biegów zostanie ustawiona w pozycji N (neutralna).

  • Gdy zostanie włączony hamulec postojowy.

  • Gdy kierowca używa hamulca.

Systemu nie da się ustawić, gdy przełącznik <SET/-> jest naciskany w opisanych poniżej warunkach.

Uruchomi się sygnał ostrzegawczy i wyświetli się komunikat:

  • Gdy system stabilizacji toru jazdy (ESP) jest wyłączony (aby używać systemu ICC, włącz system ESP i naciśnij przełącznik asystenta jazdy). Aby uzyskać więcej informacji o systemie ESP, patrz

    .
  • Gdy system ESP działa (łącznie z systemem kontroli trakcji).

  • Gdy koło się ślizga (Aby użyć systemu ICC, upewnij się, czy koła przestały się ślizgać).

Po ustawieniu systemu ICC zostanie wyświetlony jeden z poniższych elementów:

image
  • (1)Wyświetlacz ustawień systemu, gdy z przodu jedzie pojazd.
  • (2)Wyświetlacz ustawień systemu, gdy z przodu nie ma żadnego pojazdu.

Kierowca ustawia żądaną prędkość pojazdu w oparciu o warunki na drodze. System ICC utrzymuje ustawioną prędkość pojazdu w podobny sposób do zwykłego tempomatu, dopóki nie zostanie wykryty żaden pojazd jadący z przodu.

System ICC wyświetla ustawioną prędkość.

Wykryto pojazd jadący z przodu

Gdy zostanie wykryty pojazd jadący tym samym pasem z przodu (1), system ICC zmniejsza prędkość pojazdu, kontrolując pracę przepustnicy oraz uruchamiając hamulce tak, aby dostosować się do prędkości wolniej jadącego pojazdu z przodu. System kontroluje wtedy prędkość pojazdu w oparciu o prędkość pojazdu z przodu tak, aby utrzymać wybraną przez kierowcę odległość. W zależności od sytuacji może być konieczna zmiana biegu.

Uwaga:
  • Gdy system ICC hamuje, zapalają się światła hamowania pojazdu.

  • W czasie pracy hamulca może być słychać pewien hałas. Nie jest to usterka.

Gdy z przodu zostanie wykryty pojazd, zapala się wskaźnik wykrywania pojazdu jadącego z przodu. System ICC wyświetli również ustawioną prędkość oraz wybraną odległość.

Nie wykryto pojazdu jadącego z przodu

Gdy żaden pojazd nie jest już wykrywany z przodu (2), system ICC stopniowo zwiększa prędkość pojazdu, aby powrócić do ustawionej poprzednio prędkości. System ICC utrzymuje wtedy ustawioną prędkość.

Gdy z przodu nie jest już wykrywany żaden pojazd, wskaźnik wykrywania pojazdów jadących z przodu wyłącza się.

Jeśli z przodu pojawi się jakiś pojazd w czasie przyspieszania do ustawionej prędkości lub kiedykolwiek podczas działania systemu ICC, system kontroluje odległość od tego pojazdu.

Gdy prędkość pojazdu jest mniejsza niż około 30 km/h (20 MPH), system wyłączy się.

Podczas wymijania innego pojazdu

image

Kierowca może pominąć działanie systemu ICC, naciskając pedał gazu. Wskaźnik ustawionej prędkości będzie migał, gdy prędkość pojazdu przekroczy prędkość ustawioną. Wskaźnik wykrywania pojazdu z przodu wyłączy się, gdy pas przed pojazdem będzie pusty. Po zwolnieniu pedału pojazd powróci do ustawionej poprzednio prędkości.

Pomimo tego, że prędkość pojazdu jest ustawiona w systemie ICC, możesz wcisnąć pedał gazu, w razie potrzeby, aby raptownie przyspieszyć.

Wyłączanie systemu ICC

System ICC można całkowicie wyłączyć, naciskając przełącznik asystenta jazdy. Wskaźniki systemu ICC zgasną.

Zmiana ustawionej prędkości pojazdu

Aby anulować wstępnie ustawioną prędkość, użyj którejkolwiek z następujących metod:

  • Naciśnij przełącznik <CANCEL>. Wskaźnik ustawionej prędkości pojazdu zmieni kolor na szary.

  • Stuknij stopą w pedał hamulca. Wskaźnik ustawionej prędkości pojazdu zmieni kolor na szary.

Aby zwiększyć ustawioną prędkość, użyj jednej z poniższych metod:

  • Naciśniesz pedał gazu. Gdy pojazd osiągnie żądaną prędkość, naciśnij i zwolnij przełącznik <SET/->.

  • Naciśnij i przytrzymaj przełącznik <RES/+>. Ustawiona prędkość pojazdu będzie się zwiększać co 10 km/h (5 MPH).

  • Naciśnij, a następnie szybko zwolnij przełącznik <RES/+>. Za każdym razem, gdy to zrobisz, ustawiona prędkość wzrośnie o 1 km/h (1 MPH).

Aby zmniejszyć ustawioną prędkość, użyj jednej z poniższych metod:

  • Lekko stuknij stopą w pedał hamulca. Gdy pojazd osiągnie żądaną prędkość, naciśnij przełącznik <SET/-> i zwolnij go.

  • Naciśnij i przytrzymaj przełącznik <SET/->. Ustawiona prędkość pojazdu będzie się zmniejszać co 10 km/h (5 MPH).

  • Naciśnij, a następnie szybko zwolnij przełącznik <SET/->. Za każdym razem, gdy to zrobisz, ustawiana prędkość zmaleje o 1 km/h (1 MPH).

Aby powrócić do ustawionej prędkości po anulowaniu działania ICC, naciśnij i zwolnij przełącznik <RES/+>. Po przekroczeniu prędkości 30 km/h (20 MPH) pojazd powróci do ostatniej ustawionej prędkości.

Zmiana ustawionej odległości od pojazdu jadącego z przodu

image

Odległość od pojazdu jadącego z przodu można ustawić w dowolnym momencie, w zależności od warunków ruchu drogowego.

Za każdym naciśnięciem przełącznika DISTANCE image ustawiana odległość zmieni się na dużą, średnią, małą i z powrotem na dużą dokładnie w takim porządku.

Odległość

Wyświetlacz

Przybliżona odległość przy prędkości 100 km/h (60 MPH) (m (ft))

Duża

image

60 (200)

Średnia

image

45 (150)

Mała

image

30 (100)

  • Odległość od pojazdu jadącego z przodu będzie się zmieniać w zależności od prędkości pojazdu. Im wyższa prędkość pojazdu, tym większa odległość.

  • Ustawienie odległości zostanie zachowane nawet po ponownym uruchomieniu silnika.

Ostrzeganie o zbliżaniu się

Jeśli pojazd znajdzie się blisko innego pojazdu, który nagle zahamował lub zajechał drogę, system włączy sygnał dźwiękowy i wskaźnik systemu ICC, aby ostrzec kierowcę. Zwolnij, wciskając pedał hamulca, aby utrzymać bezpieczną odległość, jeśli:

  • Usłyszysz dźwięk ostrzegawczy.

  • Wskaźnik wykrycia pojazdu jadącego z przodu miga.

Dźwięk ostrzegawczy może się nie pojawić w pewnych okolicznościach, gdy pojazdy znajdują się blisko siebie. Oto niektóre przykłady:

  • Gdy pojazdy jadą z tą samą prędkością, a odległość między nimi się nie zmienia.

  • Gdy pojazd z przodu jedzie szybciej, a odległość między pojazdami się zwiększa.

  • Gdy inny pojazd zajmuje nagle miejsce z przodu.

Dźwięk ostrzegawczy nie pojawi się, gdy:

  • Pojazd zbliża się do innych pojazdów, które są zaparkowane lub poruszają się wolno.

  • Gdy wciśnięty jest pedał gazu, który jest nadrzędny w stosunku do systemu.

Uwaga:

Dźwięk ostrzegający o zbliżaniu się do innego pojazdu i wskaźnik systemu mogą się włączyć, gdy czujnik radarowy wykryje obiekty z boku pojazdu lub na poboczu drogi. Może to spowodować, że system ICC zahamuje lub przyspieszy pojazd. Czujnik radarowy może wykryć takie obiekty podczas jazdy po krętych, wąskich, stromych drogach lub przy wchodzeniu lub wychodzeniu z zakrętu. W takich przypadkach będziesz musiał własnoręcznie kontrolować odpowiednią odległość od pojazdu jadącego z przodu.

Ponadto, na czułość czujnika może wpłynąć sposób prowadzenia pojazdu (manewry kierownicą lub położenie na pasie jazdy), jak również warunki drogowe lub stan pojazdu (np., jeśli pojazd jest uszkodzony).

Przyspieszanie podczas wyprzedzania

Wyprzedzanie po lewej stronie:

Gdy system ICC jest włączony przy prędkości powyżej 60 km/h (37 MPH), a z przodu znajduje się poruszający się wolniej pojazd (poniżej ustawionej prędkości ICC) i włączony zostanie lewy kierunkowskaz, system ICC automatycznie przyspieszy, aby wspomóc wyprzedzanie po lewej stronie i zmniejszyć odległość od pojazdu znajdującego się bezpośrednio z przodu. Funkcję tę uruchamia wyłącznie włączenie lewego kierunkowskazu. Jeśli kierowca zmieni pas, a z przodu nie będzie wykrywany żaden pojazd, system ICC będzie kontynuował przyspieszanie aż do uzyskania ustawionej prędkości ICC.

Jeśli z przodu zostanie wykryty inny pojazd, system przyspieszy do prędkości pozwalającej utrzymywać stałą odległość od tego pojazdu. Jeśli kierowca nie zmieni pasa na lewy w celu wykonania manewru wyprzedzania, przyspieszanie zostanie po krótkiej chwili wstrzymane i przywrócona zostanie ustawiona odległość od poprzedzającego pojazdu.

Przyspieszanie można w dowolnym momencie wstrzymać poprzez wciśnięcie pedału hamulca lub naciśnięcie przełącznika <CANCEL> na kierownicy.

Wyprzedzanie po prawej stronie:

Gdy system ICC jest włączony przy prędkości powyżej 60 km/h (37 MPH), a z przodu znajduje się poruszający się wolniej pojazd (poniżej ustawionej prędkości ICC) i włączony zostanie prawy kierunkowskaz, system ICC automatycznie przyspieszy, aby wspomóc wyprzedzanie po prawej stronie i zmniejszyć odległość od pojazdu znajdującego się bezpośrednio z przodu. Funkcję tę uruchamia wyłącznie włączenie prawego kierunkowskazu. Jeśli kierowca zmieni pas, a z przodu nie będzie wykrywany żaden pojazd, system ICC będzie kontynuował przyspieszanie aż do uzyskania ustawionej prędkości ICC.

Jeśli z przodu zostanie wykryty inny pojazd, system przyspieszy do prędkości pozwalającej utrzymywać stałą odległość od tego pojazdu. Jeśli kierowca nie zmieni pasa na prawy w celu wykonania manewru wyprzedzania, przyspieszanie zostanie po krótkiej chwili wstrzymane i przywrócona zostanie ustawiona odległość od poprzedzającego pojazdu.

Przyspieszanie można w dowolnym momencie wstrzymać poprzez wciśnięcie pedału hamulca lub naciśnięcie przełącznika <CANCEL> na kierownicy.

W celu ograniczenia ryzyka kolizji, która mogłaby doprowadzić do poważnych obrażeń lub śmierci, należy pamiętać o poniższych zaleceniach:

  • Funkcja ta jest uruchamiana wyłącznie poprzez uruchomienie lewego lub prawego kierunkowskazu i powoduje krótkotrwałe przyspieszenie pojazdu, nawet jeśli nie zostanie rozpoczęty manewr zmiany pasa. Może to dotyczyć również sytuacji innych niż wyprzedzanie, np. zjazdów w lewą lub prawą stronę.

  • Przed rozpoczęciem wyprzedzania należy upewnić się, że na sąsiednim pasie jest wystarczająca ilość miejsca do wykonania tego manewru. Ze względu na możliwość zachodzenia szybkich zmian w sytuacji na drodze, podczas manewru wyprzedzania zawsze należy samodzielnie kontrolować zachowanie pojazdu i nie zdawać się wyłącznie na system pomocniczy.

Automatycznie anulowanie

Słychać dźwięk ostrzegawczy i tempomat wyłącza się w opisanych poniżej warunkach.

  • Gdy pojazd jedzie z prędkością poniżej 30 km/h (20 MPH).

  • Gdy hamulec postojowy jest zaciągnięty.

  • Gdy system stabilizacji toru jazdy (ESP) jest wyłączony.

  • Gdy działa system ESP (łącznie z systemem kontroli trakcji).

  • Gdy pomiar odległości jest zaburzony ze względu na przylegający do czujnika brud lub, gdy jest on zasłonięty.

  • Gdy jedno z kół się ślizga.

  • Gdy sygnał radarowy jest tymczasowo przerwany.

  • Gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty przez około 8 s.

Ograniczenia trybu kontroli odległości między pojazdami

Poniżej podano ograniczenia systemu ICC. Niezastosowanie się do tych ograniczeń podczas prowadzenia pojazdu może spowodować poważne obrażenia ciała lub śmierć.

  • Przeznaczeniem tempomatu jest jego wykorzystanie na prostych, suchych, otwartych drogach z małym ruchem pojazdów. Systemu tego nie należy używać w ruchu miejskim lub w zatłoczonych obszarach.

  • System nie dostosuje się automatycznie do warunków na drodze. Systemu należy używać w miejscach o płynnym przepływie ruchu drogowego. Nie używaj tego systemu na krętych lub oblodzonych drogach, w rzęsistym deszczu lub we mgle.

  • Ponieważ działanie funkcji kontroli odległości ma swoje ograniczenia, nigdy nie polegaj wyłącznie na systemie ICC. System ten nie skoryguje niedbałej, nieuważnej lub roztargnionej jazdy oraz nie poradzi sobie ze słabą widocznością w deszczu, mgle lub innych złych warunkach pogodowych. Zmniejsz prędkość pojazdu, naciskając na pedał hamulca zależnie od odległości od pojazdu z przodu oraz warunków jazdy, aby utrzymać bezpieczny dystans między pojazdami.

  • Zawsze zwracaj uwagę na kierowanie pojazdem i zachowuj gotowość do mechanicznego skorygowania odległości do pojazdu z przodu. Tryb kontroli odległości między pojazdami w systemie ICC może nie utrzymać wybranej odległości między pojazdami (dystansu za pojazdem z przodu) lub wybranej prędkości w pewnych warunkach.

  • System może nie wykryć pojazdu z przodu w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych. Aby uniknąć wypadków, nigdy nie używaj systemu ICC w następujących warunkach:

    • Na drogach krętych lub o dużym nasileniu ruchu.

    • Na śliskich nawierzchniach pokrytych, np.: lodem lub śniegiem itp.

    • W złych warunkach pogodowych (deszcz, mgła, śnieg itp.)

    • Gdy czujnik systemu pokryty jest deszczem, śniegiem lub brudem.

    • Na stromych drogach przy jeździe w dół (pojazd może przekroczyć ustawioną prędkość, a częste hamowanie może doprowadzić do przegrzania hamulców)

    • Na często powtarzających się stromych podjazdach i zjazdach

    • Gdy warunki ruchu drogowego utrudniają utrzymanie właściwej odległości pomiędzy pojazdami z powodu częstego przyspieszania i hamowania.

    • Występują zakłócenia z innymi urządzeniami radarowymi

  • W pewnych warunkach na jezdni lub w ruchu drogowym jakiś pojazd lub obiekt może nieoczekiwanie pojawić się w zasięgu wykrywania czujnika i spowodować automatyczne hamowanie. Może zaistnieć potrzeba kontroli odległości od innych pojazdów przy użyciu pedału gazu. Zawsze zachowuj czujność i unikaj używania systemu ICC w warunkach, które nie są zalecane w tym rozdziale.

  • Nie używaj systemu ICC, gdy holujesz przyczepę lub inny pojazd.

Czujnik radarowy nie wykrywa następujących obiektów:

  • Stojących lub wolno poruszających się pojazdów

  • Przechodniów lub przedmiotów znajdujących się na jezdni

  • Pojazdów zbliżających się z przodu na tym samym pasie

  • Motocykli i innych pojazdów niejadących zbieżnie z torem jazdy pojazdu na danym pasie ruchu

Zasadniczo czujnik wykrywa sygnały powracające od pojazdu jadącego z przodu. Dlatego też, jeśli czujnik nie będzie mógł wykryć odbicia od pojazdu z przodu, system ICC może nie utrzymać wybranej odległości.

Poniżej wymieniono niektóre warunki, w których czujnik nie może wykryć sygnałów:

  • Gdy pole wykrywania czujnika jest ograniczone z powodu rozchlapywanego przez pojazdy śniegu lub błota

  • Gdy w pojeździe znajduje się zbyt ciężki ładunek na tylnym fotelu lub w przedziale bagażowym

  • Gdy holujesz przyczepę itp.

System ICC został tak zaprojektowany, aby automatycznie sprawdzać działanie czujnika, zgodnie z ograniczeniami systemu. Gdy czujnik pokryty jest brudem lub jego działanie jest utrudnione, system automatycznie się wyłączy. Gdy czujnik pokrywa lód, przeźroczysta lub półprzeźroczysta torba winylowa itp., system ICC może ich nie wykryć. W takim przypadku tryb kontroli odległości między pojazdami może nie wyłączyć się i system może nie być w stanie utrzymać wybranej odległości od pojazdu z przodu. Pamiętaj o regularnej kontroli i czyszczeniu czujnika.

image

Strefa wykrywania czujnika radarowego jest ograniczona. Pojazd jadący z przodu musi znajdować się w strefie wykrywania, aby tryb kontroli odległości między pojazdami mógł utrzymać od niego wybrany dystans.

Pojazd jadący z przodu może opuścić strefę wykrywania, ciągle pozostając na tym samym pasie ruchu. Motocykle jadące z przodu tym samym pasem mogą nie być wykrywane, jeśli poruszają się po obrzeżach pasa. Pojazd, który wjeżdża na pas ruchu z przodu może nie zostać wykryty dopóki całkowicie się na nim nie znajdzie. W takim przypadku system ICC może ostrzec kierowcę miganiem wskaźnika systemu oraz dźwiękiem ostrzegawczym. Kierowca może być zmuszony do własnoręcznego kontrolowania odpowiedniej odległości od pojazdu jadącego z przodu.

image

Na drogach wąskich, krętych, stromych, łukowatych lub na drogach w budowie czujnik radarowy może wykrywać pojazdy jadące innym pasem lub może tymczasowo nie wykrywać pojazdu jadącego z przodu. Może to spowodować, że system ICC zahamuje lub przyspieszy pojazd.

Na wykrywanie pojazdów może wpłynąć również sposób prowadzenia pojazdu (manewry przy kierowaniu lub położenie na pasie jazdy itd.) lub stan pojazdu. W takim przypadku system ICC może nieoczekiwanie ostrzec kierowcę miganiem wskaźnika systemu oraz dźwiękiem ostrzegawczym. Będzie wówczas konieczne własnoręczne kontrolowanie odpowiedniej odległości od pojazdu jadącego z przodu.

System tymczasowo niedostępny

Poniżej przedstawiono warunki, w których system ICC może być tymczasowo niedostępny. W takim przypadku działanie systemu ICC może zostać anulowane i system może nie być w stanie utrzymać wybranej odległości od pojazdu z przodu.

Sytuacja A

System ICC zostanie automatycznie wyłączony w następujących warunkach. Pojawi się dźwięk ostrzegawczy i nie będzie można ustawić systemu:

  • Gdy wyłączony jest system stabilizacji toru jazdy (ESP)

  • Gdy działa system stabilizacji toru jazdy (ESP) (łącznie z systemem kontroli trakcji)

  • Gdy prędkość pojazdu spadnie poniżej około 30 km/h (20 MPH)

  • Gdy hamulec postojowy jest zaciągnięty.

  • Gdy ślizga się opona

  • Gdy sygnał radarowy jest tymczasowo przerwany.

  • Gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty przez około 8 s.

Środki zaradcze:

Po ustąpieniu powyższych warunków naciśnij przełącznik <RES/+>, aby wznowić używanie systemu ICC.

Sytuacja B

Uruchomiony zostanie sygnał dźwiękowy, a na ekranie informacji o pojeździe wyświetli się komunikat ostrzegawczy [Funkcja czasowo wyłączona Przedni radar zablokowany].

  • Gdy obszar czujnika radarowego jest pokryty brudem bądź zasłonięty, uniemożliwiając wykrywanie pojazdu jadącego z przodu, system ICC wyłącza się automatycznie.

Środki zaradcze:

Gdy wyświetli się komunikat ostrzegawczy, zaparkuj pojazd w bezpiecznym miejscu i wyłącz silnik. Gdy sygnał radarowy jest tymczasowo przerywany, oczyść obszar czujnika i ponownie uruchom silnik. System wymaga trochę czasu na wykrycie, że obszar czujnika jest już czysty. Jeżeli komunikat ostrzegawczy będzie wyświetlał się nadal, dokonaj przeglądu systemu ICC u przedstawiciela firmy NISSAN lub w profesjonalnej stacji obsługi.

  • Podczas jazdy po drogach z ograniczoną infrastrukturą drogową lub niewielką liczbą budynków (na przykład długie mosty, pustynie, pola śnieżne, jazda wzdłuż długiego muru) wyświetlone może zostać ostrzeżenie systemu ICC (żółte) oraz komunikat [Funkcja czasowo wyłączona Przedni radar zablokowany].

Środki zaradcze:

Po ustąpieniu powyższych warunków włącz system ICC, używając głównego przełącznika (MAIN).

Sytuacja C

Gdy system ICC nie działa prawidłowo, rozlegnie się sygnał dźwiękowy i zapali się wskaźnik (żółty) informujący, że system ICC jest włączony.

Środki zaradcze:

Jeżeli pojawi się ostrzeżenie, należy zaparkować pojazd w bezpiecznym miejscu. Wyłącz zapłon, ponownie uruchom silnik, wznów jazdę i ustaw ponownie system ICC.

Jeśli nie jest możliwe ustawienie systemu lub ostrzeżenie nie gaśnie, może to oznaczać usterkę systemu ICC. Pomimo tego, że w normalnych warunkach można kontynuować jazdę, należy oddać pojazd do kontroli systemu do przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalnej stacji obsługi.

Konserwacja systemu

image

Czujnik systemu ICC znajduje się w przedniej części pojazdu (A).

imageimage
  • Firma NISSAN zaleca stosowanie wyłącznie bezramkowych uchwytów na tablicę rejestracyjną.

  • System ICC może nie działać prawidłowo, jeśli tablica rejestracyjna zostanie zamocowana w ramce, tak jak pokazano na ilustracji.

    Skontaktuj się z przedstawicielem firmy NISSAN lub profesjonalną stacją obsługi w celu uzyskania odpowiednich informacji.

Czujnik systemu ICC (A) jest zlokalizowany za dolną atrapą przedniego zderzaka.

Aby system ICC działał prawidłowo, pamiętaj o przestrzeganiu następujących zasad:

  • Należy zawsze utrzymywać czystość obszaru czujnika na przednim zderzaku.

  • Uważać, żeby nie uderzać i nie uszkodzić miejsc wokół czujnika.

  • Nie zakrywać ani nie naklejać naklejek czy innych obiektów na przedni zderzak w pobliżu obszaru czujnika. Mogłoby to doprowadzić do awarii lub usterki.

  • Nie przyczepiać metalowych obiektów w pobliżu obszaru czujnika (osłon itp.). Mogłoby to doprowadzić do awarii lub usterki.

  • Nie zmieniać, nie usuwać ani nie malować przedniego zderzaka. Przed dostosowaniem do własnych preferencji bądź odbudową przedniego zderzaka należy skontaktować się ze sprzedawcą firmy NISSAN lub profesjonalną stacją obsługi.

  • Nie umieszczać tablicy rejestracyjnej w ramce.

Informacje na temat kodu bezpieczeństwa radioodbiornika znaleźć można w części

.
Temat nadrzędny: