Nissan Juke 2023 Instrukcja obsługi Nissana
10.5. Układ chłodzenia silnika
Nigdy nie odkręcaj korka zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia jeśli silnik jest gorący. Płyn wydobywający się pod ciśnieniem ze zbiornika wyrównawczego może spowodować poważne oparzenia. Poczekaj aż silnik i chłodnica ostygną.
Płyn chłodzący silnik jest trujący i należy go przechowywać z zachowaniem ostrożności, w oznaczonych pojemnikach z dala od dzieci.
Układ chłodzenia silnika napełniany jest w fabryce wysokiej jakości całorocznym płynem chłodzącym o wydłużonej żywotności. Ten wysokiej jakości płyn chłodzący zawiera substancje skutecznie przeciwdziałające korozji i zamarzaniu. Dlatego nie ma potrzeby dolewania innych dodatków.
Nigdy nie używaj dodatków do płynu chłodzącego, np. preparatów uszczelniających do chłodnic. Mogą one spowodować zapchanie przewodów układu chłodzenia, doprowadzając do uszkodzenia silnika, skrzyni biegów i/lub układu chłodzenia.
Zbiornik płynu chłodzącego silnika jest wyposażony w korek ciśnieniowy. Aby uniknąć uszkodzenia silnika, w razie konieczności wymiany korka chłodnicy użyj wyłącznie oryginalnego korka firmy NISSAN lub odpowiednika.
Podczas dolewania lub wymiany płynu chłodzącego silnik używaj oryginalnego płynu firmy NISSAN lub jego jakościowego odpowiednika o odpowiednich proporcjach mieszania. Użycie płynu chłodniczego innego typu może spowodować uszkodzenie układu chłodzenia silnika.
Minimalna temperatura zewnętrzna | Skład | ||
°C | °F | Płyn chłodzący silnik (koncentrat) | Woda demineralizowana lub destylowana |
−15 | 5 | 30% | 70% |
−35 | −30 | 50% | 50% |