Nissan Juke Hybrid 2023 Instrukcja obsługi Nissana
11.6. Chłodzenie falownika / System chłodzenia akumulatora
Akumulator wykorzystuje ten sam system chłodzenia, co falownik. Szczegółowe informacje można znaleźć w poniższych instrukcjach dotyczących systemu chłodzenia falownika.
Nigdy nie zdejmuj korka zbiornika płynu chłodzącego falownika, gdy silnik i/lub falownik są gorące.
Ciecz wydobywająca się pod ciśnieniem ze zbiornika wyrównawczego może spowodować poważne oparzenia. Poczekaj aż silnik i falownik ostygną.
Płyn chłodzący z dodatkiem środka zapobiegającego zamarzaniu jest trujący i należy go przechowywać z zachowaniem ostrożności w oznaczonych pojemnikach w miejscu niedostępnym dla dzieci.
Układ chłodzenia falownika jest napełniany fabrycznie wysokiej jakości całorocznym płynem chłodzącym silnik o wydłużonej żywotności. Ten wysokiej jakości płyn chłodzący zawiera substancje skutecznie przeciwdziałające korozji i zamarzaniu. Dlatego nie ma potrzeby dolewania innych dodatków.
Nigdy nie używaj dodatków do płynu chłodzącego, np. preparatów uszczelniających do chłodnic. Mogą one spowodować zapchanie przewodów układu chłodzenia, doprowadzając do uszkodzenia silnika, falownika i/lub układu chłodzenia.
Podczas dolewania lub wymiany płynu chłodzącego używaj oryginalnego płynu firmy NISSAN lub jego jakościowego odpowiednika o odpowiednich proporcjach mieszanki.
Użycie płynu chłodzącego innego typu może spowodować uszkodzenie układu chłodzenia falownika.
Skład | |
Płyn chłodzący silnika (koncentrat) | Woda demineralizowana lub destylowana |
54% | 46% |