Nissan Juke Hybrid 2023 Instrukcja obsługi Nissana
8.26.1.2. Regeneracyjny układ hamulcowy
Podstawowym zadaniem regeneracyjnego układu hamulcowego jest dostarczanie mocy wspomagającej ładowanie akumulatora litowo-jonowego i wydłużenie zasięgu jazdy. Dodatkową korzyścią jest efekt “hamowania silnikiem”, który działa w zależności od stanu akumulatora.
Gdy dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji D (jazda), a pedał gazu zostaje zwolniony, regeneracyjny układ hamulcowy powoduje nieznaczne zmniejszenie prędkości i wytwarza moc dla akumulatora litowo-jonowego. Moc jest również generowana podczas używania pedału hamulca.
Jednakże podczas jazdy z dużą prędkością można odczuć, że hamowanie regeneracyjne powoduje mniejszy spadek prędkości niż hamowanie silnikiem w standardowym pojeździe.
Jest to normalne.
Regeneracyjny układ hamulcowy powoduje mniejszy spadek prędkości, gdy akumulator litowo-jonowy jest całkowicie naładowany. Hamowanie regeneracyjne jest automatycznie ograniczane, gdy akumulator litowo-jonowy jest całkowicie naładowany, aby zapobiec przeładowaniu akumulatora.
Hamowanie regeneracyjne jest również automatycznie ograniczane, gdy temperatura akumulatora jest wysoka/niska, aby zapobiec uszkodzeniu akumulatora litowo-jonowego.
Pedału hamulca należy używać w celu zmniejszenia prędkości lub zatrzymania pojazdu, w zależności od warunków drogowych. Hamulce pojazdu nie są objęte działaniem regeneracyjnego układu hamulcowego.
Ilość regenerowanej energii różni się w zależności od trybu jazdy i użycia funkcji e-Pedal.