Nissan Juke Hybrid 2023 Instrukcja obsługi Nissana

4.7.2.3. System bocznych kurtynowych poduszek powietrznych (jeśli na wyposażeniu)

Boczne kurtynowe poduszki powietrzne umieszczone są w obramowaniach sufitu.

System bocznych kurtynowych poduszek powietrznych jest skonstruowany tak, żeby napełniać się podczas poważniejszych kolizji bocznych, chociaż może się on także napełnić podczas kolizji innego typu, podczas których występują podobne siły. Może się zdarzyć, że poduszki nie napełnią się podczas niektórych zderzeń bocznych. Uszkodzenia pojazdu (lub ich brak) nie zawsze stanowią oznakę prawidłowego działania bocznych kurtynowych poduszek powietrznych.

Pasy bezpieczeństwa powinny być prawidłowo zapięte, a pasażerowie z tyłu powinni siedzieć tak daleko od tapicerki drzwi i obramowań sufitu, na ile to możliwe. Kurtynowe poduszki powietrzne napełniają się bardzo szybko, aby wspomóc ochronę osób siedzących na przednich i tylnych fotelach. Dlatego też, jeśli pasażer znajduje się zbyt blisko modułów kurtynowych poduszek powietrznych lub się o nie opiera, podczas ich napełniania ryzyko odniesienia obrażeń może być większe. Po kolizji kurtynowa poduszka powietrzna szybko się opróżnia.

image
  • Bezpośrednio po napełnieniu, niektóre z elementów systemu poduszki powietrznej będą gorące. Nie dotykaj tych części; możesz się poważnie poparzyć.

  • Nie należy przeprowadzać we własnym zakresie żadnych modyfikacji jakichkolwiek elementów ani okablowania systemu poduszek powietrznych. Ma to na celu zapobiegnięcie uszkodzeniu systemu poduszek powietrznych i ich przypadkowemu napełnieniu.

  • Manipulowanie systemem poduszki powietrznej i próby jego modyfikacji mogą doprowadzić do odniesienia poważnych obrażeń. Dotyczy to także zmian w środkowej części kierownicy i desce rozdzielczej, polegających na przykrywaniu ich materiałem lub umieszczaniu dodatkowego materiału wykończeniowego na modułach poduszek powietrznych.

  • Nie mocuj niczego na środkowej części kierownicy ani na desce rozdzielczej. Przedmioty znajdujące się na środkowej części kierownicy lub na desce rozdzielczej mogą stanowić zagrożenie podczas wypadku.

  • Wszelkie czynności związane z systemem poduszek powietrznych powinny być wykonane przez autoryzowanego przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalną stację obsługi. Montaż wyposażenia elektrycznego powinien być przeprowadzany przez przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalną stację obsługi. Nie należy dokonywać żadnych zmian ani odłączać żółtej wiązki przewodów* systemu SRS. Na systemie poduszek powietrznych nie należy używać niezatwierdzonych elektronicznych urządzeń kontrolnych i mierniczych.

  • Dla łatwiejszej identyfikacji, wiązki przewodów systemu SRS pokryte są żółtą izolacją. Może się ona znajdować przy wtyczkach lub na całej długości wiązki.
Temat nadrzędny: