Nissan Juke Hybrid 2023 Instrukcja obsługi Nissana
9.4.3. System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) (jeśli na wyposażeniu)
- A)Zawór opony z czujnikiem
Jeśli lampka kontrolna TPMS zaświeci się podczas jazdy:
unikaj gwałtownych ruchów kierownicą
unikaj gwałtownego hamowania
ogranicz prędkość pojazdu
zjedź z drogi w bezpieczne miejsce
zatrzymaj pojazd tak szybko jak to możliwe
Jazda z niedopompowanymi oponami może doprowadzić do trwałych uszkodzeń opon oraz zwiększyć prawdopodobieństwo ich awarii. Grozi to wystąpieniem poważnego uszkodzenia samochodu, które może doprowadzić do wypadku oraz spowodować poważne obrażenia ciała.
Sprawdź ciśnienie we wszystkich czterech oponach. Dostosuj ciśnienie do zalecanego poziomu dla opony zimnej (COLD) podanego na naklejce z informacją o oponach — lampka kontrolna systemu TPMS zgaśnie. W przypadku przebicia opony, wymień ją jak najszybciej na zapasową.
Po założeniu koła zapasowego lub wymianie koła, system TPMS nie będzie działał a lampka kontrolna systemu TPMS zacznie migać przez około 1 minutę. Po minucie lampka zacznie świecić światłem ciągłym. Postępuj zgodnie z instrukcjami dotyczącymi wymiany koła i upewnij się, że system TPMS został właściwie zamontowany.
Wymiana opon na inne niż zalecane przez firmę NISSAN może mieć negatywny wpływ na działanie systemu TPMS.
Oryginalne szczeliwo do opon firmy NISSAN może zostać użyte do tymczasowej naprawy koła. Nie wstrzykuj żadnego innego płynu do opon lub szczeliwa do opon w rozpylaczu, ponieważ może to spowodować usterkę czujników ciśnienia w oponach.
Firma NISSAN zaleca używanie wyłącznie oryginalnego szczeliwa do opon NISSAN Emergency Tyre Sealant, będącego na wyposażeniu pojazdu. Inne szczeliwa do opon mogą uszkodzić uszczelkę trzonka zaworu, co z kolei może doprowadzić do spadku ciśnienia w oponie. Po użyciu szczeliwa do opon możliwie najszybciej odwiedź przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalną stację obsługi (dla modeli wyposażonych w zestaw naprawczy do opon).
System TPMS może nie działać prawidłowo, gdy na koła są założone łańcuchy śniegowe lub gdy koła są zakopane w śniegu.
Nie nakładaj żadnej metalizowanej powłoki lub jakichkolwiek metalowych elementów (anteny, itd.) na szyby. Może to pogorszyć odbiór sygnałów od czujników ciśnienia w oponach, w wyniku czego system TPMS nie będzie działał prawidłowo.
Niektóre urządzenia i przekaźniki mogą na pewien czas zakłócać działanie systemu TPMS i powodować, że lampka kontrolna systemu TPMS będzie się świecić. Oto niektóre przykłady:
Obiekty lub urządzenia elektroniczne, które znajdują się w pobliżu pojazdu wykorzystują podobne częstotliwości fal radiowych.
Jeśli w pojeździe lub w jego pobliżu działa przekaźnik ustawiony na podobne częstotliwości.
Jeśli w pojeździe lub w jego pobliżu używany jest komputer (lub podobny sprzęt) albo przetwornik prądu stałego/zmiennego (DC/AC).
Podczas pompowania opony i sprawdzania ciśnienia nigdy nie wyginaj zaworów.
Używaj oryginalnych kapturków zaworów firmy NISSAN o specyfikacji zgodnej z fabrycznymi kapturkami.
Nie używaj metalowych kapturków.
Prawidłowo zamocuj kapturki. W przypadku braku kapturka, zawór i czujniki monitorowania ciśnienia w oponach mogą ulec uszkodzeniu.
Zachowaj ostrożność, aby nie uszkodzić zaworów i czujników podczas przechowywania kół lub mocowania innych opon.
Wymień trzpień zaworu czujnika TPMS (w tym środek zaworu oraz nakrętkę) oraz śrubę (jeśli na wyposażeniu) przy wymianie zużytych lub starych opon. Śrubę (jeśli na wyposażeniu) należy dokręcić prawidłowo z momentem 1,4 ± 0,1 Nm. Czujników TPMS można użyć powtórnie.
System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) kontroluje ciśnienie we wszystkich oponach, z wyjątkiem zapasowej. Gdy lampka kontrolna systemu TPMS jest włączona razem z lampką kontrolną umiejscowienia koła systemu TPMS (na zestawie wskaźników), przynajmniej jedno koło jest niedopompowane. Jeśli pojazd jest prowadzony przy niskim ciśnieniu w oponach, system TPMS włączy się i zasygnalizuje ostrzeżenie poprzez lampkę ostrzegawczą systemu TPMS i lampkę kontrolną umiejscowienia koła systemu TPMS. System wyłącza się dopiero, gdy ciśnienie w oponie zostanie skorygowane i wykonana będzie jazda przy prędkości ponad 25 km/h (16 MPH).
Więcej informacji na temat systemu TPMS znajdziesz w części
.