Nissan Juke Hybrid 2023 Instrukcja obsługi Nissana

9.5. Uruchamianie silnika przy pomocy kabli rozruchowych

imageimage
  • Uruchamianie silnika przy pomocy kabli rozruchowych w sposób nieprawidłowy może doprowadzić do eksplozji akumulatora. Eksplozja akumulatora może spowodować poważne obrażenia lub śmierć. Może także doprowadzić do uszkodzenia pojazdu. Postępuj dokładnie według zawartych poniżej instrukcji.

  • W pobliżu akumulatora zawsze znajduje się wybuchowy gaz - wodór. Nie pozwól, aby w pobliże akumulatora dostały się iskry lub płomień.

  • Podczas pracy z lub w pobliżu akumulatora zawsze miej na sobie odpowiednie okulary ochronne oraz zdejmij pierścionki, bransoletki i wszelką inna biżuterię.

  • Podczas uruchamiania silnika przy pomocy kabli rozruchowych nigdy nie pochylaj się nad akumulatorem.

  • Nie pozwól, aby elektrolit z akumulatora dostał się do oczu, na skórę, ubranie lub lakier pojazdu. Elektrolit to żrący kwas siarkowy, mogący powodować poważne oparzenia. Natychmiast spłucz zabrudzone elektrolitem miejsca dużą ilością wody.

  • Utrzymuj akumulator z dala od dzieci.

  • Napięcie akumulatora wykorzystywanego podczas uruchamiania silnika przy pomocy kabli musi wynosić 12 V. Użycie akumulatora o innym napięciu spowoduje uszkodzenie pojazdu.

  • Nigdy nie próbuj uruchomić przy pomocy kabli pojazdu z zamrożonym akumulatorem. Może to doprowadzić do eksplozji akumulatora i spowodować poważne obrażenia.

  1. Sprawdź, czy uruchomiony jest hamulec postojowy.

    Jeśli nie, po podłączeniu pojazdu do akumulatora wspomagającego (po kroku 8), uruchom hamulec postojowy.

    Pojazd wyposażony jest w elektryczny hamulec postojowy, aby uzyskać więcej informacji, patrz

    .
  2. Przygotuj pojazd (A) z akumulatorem wspomagającym, który ma zostać wykorzystany jako akumulator zewnętrzny do rozruchu pojazdu (B).

    image

    Pojazdy nie mogą się stykać.

  3. Przesuń dźwignię skrzyni biegów do pozycji “P” (parkowanie).

  4. Wyłącz wszystkie niepotrzebne urządzenia elektryczne (reflektory, światła awaryjne itp.).

  5. Upewnij się, że włącznik zapłonu w pojeździe, który uruchamiasz, znajduje się w pozycji LOCK.

  6. Otwórz pokrywę przedziału silnika. Szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale

    .
  7. Zdejmij osłonę dodatniego bieguna.

  8. Podłącz kable rozruchowe w kolejności ((1) → (2) → (3) → (4)), jak pokazano na ilustracji.

    image
    • Zawsze podłączaj biegun dodatni ⊕ do oznaczenia dodatniego ⊕, a biegun ujemny ⊖ do ujemnego ⊖.

    • Nieprawidłowe podłączenie kabli może spowodować uszkodzenie systemu ładowania.

    • Upewnij się, że kable rozruchowe nie dotykają ruchomych elementów w przedziale silnika.

    • Podczas podłączania i odłączania zachowaj ostrożność tak, aby nie dopuścić do zetknięcia się złącza kabla dodatniego z pojazdem, lub kablem ujemnym.

  9. Uruchom silnik pojazdu pomocniczego (A) i pozwól mu pracować przez kilka minut. Utrzymuj jego obroty na poziomie około 2.000 obr./min.

  10. Uruchom w normalny sposób układ hybrydowy swojego pojazdu (B).

    image

    Nie pozwól, aby rozrusznik silnika obracał się dłużej, niż 10 sekund. Jeśli układ hybrydowy nie uruchomi się, przestaw przełącznik zapłonu do pozycji „OFF” i poczekaj 10 sekund. Następnie spróbuj ponownie.

  11. Po uruchomieniu układu hybrydowego w swoim pojeździe ostrożnie odłącz kable, najpierw ujemny, potem dodatni ((4) → (3) → (2) → (1)).

  12. Zdejmij i wyrzuć szmatę, której użyłeś do przykrycia akumulatora - może ona być zanieczyszczona żrącym kwasem.

  13. Załóż zakrętki otworów wentylacyjnych (jeśli na wyposażeniu).

  14. Zamknij pokrywę przedziału silnika.

Temat nadrzędny: