Nissan Juke Hybrid 2023 Instrukcja obsługi Nissana

11.2.1.1. Zewnętrzne elementy pojazdu

Pokrywa bagażnika, drzwi oraz pokrywa przedziału silnika

Sprawdź, czy tylna klapa, wszystkie drzwi i pokrywa przedziału silnika funkcjonują prawidłowo. Upewnij się także, że wszystkie zatrzaski pewnie się zamykają. Jeśli zachodzi taka potrzeba, nasmaruj zatrzaski i zawiasy. Upewnij się, że po zwolnieniu głównego zatrzasku pokrywy przedziału silnika, zatrzask dodatkowy utrzymuje ją zamkniętą.

Jeśli użytkujesz pojazd na drogach, na których znajduje się sól lub inne materiały korozyjne, wykonuj częstsze smarowanie elementów pojazdu.

Światła*

Regularnie myj reflektory. Upewnij się, że reflektory, światła hamowania, światła tylne, kierunkowskazy i inne światła działają prawidłowo i są dobrze zamontowane. Sprawdzaj też ustawienie świateł.

Opony*

Regularnie sprawdzaj ciśnienie powietrza w oponach (łącznie z oponą koła zapasowego) przy pomocy manometru na stacji obsługi. W miarę potrzeby uzupełnij ciśnienie. Dokładnie sprawdzaj opony pod kątem uszkodzeń, rozcięć lub nadmiernego zużycia.

Rotacja opon*

Pojazdy z napędem na jedną oś (2WD) i takim samym rozmiarem opon na przedniej i tylnej osi: przekładaj opony co 10 000 km (6 000 mil). Opony z oznaczeniem kierunku obrotu można przekładać tylko między przodem i tyłem. Po przełożeniu opon upewnij się, że oznaczenia kierunku są zwrócone w stronę zgodną z kierunkiem obrotu koła.

Pojazdy z napędem na cztery koła / wszystkie koła (4WD/AWD) i takim samym rozmiarem opon na przedniej i tylnej osi: przekładaj opony co 5 000 km (3 000 mil). Opony z oznaczeniem kierunku obrotu można przekładać tylko między przodem i tyłem. Po przełożeniu opon upewnij się, że oznaczenia kierunku są zwrócone w stronę zgodną z kierunkiem obrotu koła.

Jeśli opony przednie różnią się rozmiarem od tylnych, w pojeździe nie można przekładać opon.

Częstotliwość rotacji opon (odległość) może się różnić w zależności od sposobu prowadzenia pojazdu i stanu nawierzchni.

Elementy przekaźnika systemu monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) (jeśli na wyposażeniu)

Wymień trzpień zaworu czujnika TPMS (w tym środek zaworu oraz nakrętkę) oraz śrubę (jeśli na wyposażeniu) przy wymianie zużytych lub starych opon. Śrubę (jeśli na wyposażeniu) należy dokręcić prawidłowo z momentem 1,4 ± 0,1 Nm. Czujników TPMS można użyć powtórnie.

Zbieżność i wyważenie kół

Jeśli podczas jazdy po prostej, równej drodze pojazd “ściąga” na bok, lub jeśli zauważysz nierówne lub nadmierne zużycie opon, może to oznaczać konieczność skorygowania zbieżności kół. Jeśli kierownica lub fotel wibruje podczas jazdy ze zwiększoną prędkością, konieczne może być wyważenie kół.

Nakrętki kół

Podczas kontroli opon upewnij się, że wszystkie nakrętki są na swoim miejscu i żadna z nich nie jest poluzowana. W razie potrzeby dokręć poluzowane nakrętki.

Szyba przednia

Regularnie myj szybę przednią. Co najmniej raz na pół roku sprawdzaj szybę przednią pod kątem pęknięć i innych uszkodzeń. Naprawę uszkodzonej szyby przedniej przeprowadź w wyspecjalizowanym zakładzie.

Pióra wycieraczek*

Jeśli wycieraczki nie ścierają szyb prawidłowo, sprawdź je pod kątem pęknięć i zużycia.

Temat nadrzędny: