Nissan Juke Hybrid 2024 Instrukcja obsługi Nissana
7.2.1. Co oznaczają linie na ekranie


Linie na ekranie mają za zadanie wspomóc ocenę odległości dokonaną przez kierowcę. Liczba pasażerów w pojeździe, ilość paliwa w baku, położenie pojazdu oraz stan i nachylenie drogi mają duży wpływ na linie. Podczas cofania zawsze upewnij się na własne oczy co znajduje się wokół pojazdu.
Linii odległości i linii szerokości pojazdu należy używać jako odniesienia tylko wtedy, kiedy pojazd znajduje się na płaskiej, twardej nawierzchni. Odległość, jaką widzisz na ekranie, spełnia rolę wyłącznie pomocniczą i może się różnić od rzeczywistej odległości pomiędzy pojazdem a obiektami widocznymi na ekranie.
Podczas cofania pod górę, obiekty widoczne na monitorze znajdują się w rzeczywistości dalej. Podczas cofania w dół wzniesienia, obiekty widoczne na monitorze znajdują się w rzeczywistości bliżej. Aby prawidłowo ocenić odległość użyj wewnętrznego lusterka wstecznego lub spójrz za siebie.
Wyświetlone na monitorze linie pomocnicze wskazują wolne miejsce wokół pojazdu i odległość pomiędzy zderzakiem (A) a przeszkodą.
Linie oznaczają odległość pomiędzy obiektem a zderzakiem:
(1) 0,5 m (1,5 ft) – czerwona
(2) 1 m (3 ft) – niebieska
(3) 2 m (7 ft) – niebieska
(4) 3 m (10 ft) – niebieska
Linie szerokości pojazdu (5):
Pokazują szerokość pojazdu podczas cofania.
Linie przewidywanego toru jazdy (6):
Pokazują przewidywany tor jazdy podczas cofania. Jeśli dźwignia zmiany biegów znajduje się w położeniu R (bieg wsteczny), obrócenie kierownicy spowoduje wyświetlenie na monitorze linii przewidywanego toru jazdy. Linie przewidywanego toru jazdy przemieszczają się wraz z obracaniem kierownicy. Linie nie pojawią się na wyświetlaczu, jeśli kierownica znajduje się w położeniu środkowym.
Widoczne na ekranie odległości pomiędzy liniami szerokości pojazdu i liniami przewidywanego toru jazdy są większe niż w rzeczywistości.