Nissan Juke Hybrid 2024 Instrukcja obsługi Nissana
11.5. Układ chłodzenia silnika

Nigdy nie odkręcaj korka zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia jeśli silnik jest gorący. Płyn wydobywający się pod ciśnieniem ze zbiornika wyrównawczego może spowodować poważne oparzenia. Poczekaj aż silnik i chłodnica ostygną.
Płyn chłodzący silnik jest trujący i należy go przechowywać z zachowaniem ostrożności, w oznaczonych pojemnikach z dala od dzieci.
Układ chłodzenia silnika napełniany jest w fabryce wysokiej jakości całorocznym płynem chłodzącym o wydłużonej żywotności. Ten wysokiej jakości płyn chłodzący zawiera substancje skutecznie przeciwdziałające korozji i zamarzaniu. Dlatego nie ma potrzeby dolewania innych dodatków.

Nigdy nie używaj dodatków do płynu chłodzącego, np. preparatów uszczelniających do chłodnic. Takie dodatki mogą spowodować zapchanie przewodów układu chłodzenia, doprowadzając do uszkodzenia silnika, hybrydowej skrzyni biegów i/lub układu chłodzenia.
Ponieważ chłodnica nie jest wyposażona w korek wlewu, należy ją napełniać poprzez zbiornik płynu chłodzącego silnik.
Podczas dolewania lub wymiany płynu chłodzącego silnik używaj oryginalnego płynu firmy NISSAN lub jego jakościowego odpowiednika o odpowiednich proporcjach mieszania. Użycie płynu chłodniczego innego typu może spowodować uszkodzenie układu chłodzenia silnika.
Skład | |
Płyn chłodzący silnika (koncentrat) | Woda demineralizowana lub destylowana |
54% | 46% |