Nissan Juke Hybrid 2024 Instrukcja obsługi Nissana
8.26. Układ zapobiegający blokowaniu się kół (ABS)

Układ zapobiegający blokowaniu się kół (ABS) jest zaawansowanym technicznie urządzeniem, jednak nie jest w stanie zapobiec wypadkom spowodowanym prowadzeniem pojazdu w sposób nierozważny lub niebezpieczny. Układ pomaga zachować kontrolę nad pojazdem podczas hamowania na śliskich nawierzchniach. Pamiętaj, że droga hamowania na śliskich nawierzchniach jest dłuższa niż w normalnych warunkach, nawet przy włączonym układzie ABS. Droga hamowania może być dłuższa na nierównych drogach pokrytych żwirem lub śniegiem albo podczas jazdy z założonymi łańcuchami śniegowymi. Zawsze zachowuj bezpieczną odległość od pojazdu jadącego przed tobą. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo spoczywa na kierowcy.
Typ i stan opon także mogą mieć wpływ na skuteczność hamowania.
Zmieniając opony, załóż opony o zalecanym rozmiarze na wszystkich czterech kołach.
Zakładając oponę zapasową, upewnij się, że jej rozmiar i typ odpowiadają danym podanym na naklejce z informacjami o oponach. (Patrz:
).Szczegółowe informacje znajdziesz w punkcie
mogą być naliczane opłaty operatora.
Układ zapobiegający blokowaniu się kół (ABS) kontroluje działanie hamulców tak, aby nie dopuścić do zablokowania się kół podczas gwałtownego hamowania lub hamowania na śliskiej nawierzchni. Na podstawie informacji o prędkości obrotowej kół układ reguluje ciśnienie płynu hamulcowego dla poszczególnych kół, zapobiegając ich blokowaniu się i poślizgowi. Dzięki uniemożliwieniu blokowania kół, układ pomaga kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem i zmniejszeniu ryzyka wypadnięcia z trasy czy obrócenia się pojazdu na śliskich nawierzchniach.