Nissan Qashqai z napędem e-POWER 2024 Instrukcja obsługi Nissana
10.1.1. Mycie
W celu ochrony lakieru, w wymienionych poniżej sytuacjach umyj pojazd tak szybko, jak to możliwe:
Po opadach deszczu, aby zapobiec potencjalnym uszkodzeniom spowodowanym kwaśnym deszczem.
Jeździe po drogach nadmorskich.
Jeśli na lakierze pojawią się zabrudzenia takie jak sadza, ptasie odchody, sok z drzew, drobiny metalu lub owady.
Jeśli na lakierze osadzi się pył lub błoto.
Do mycia powierzchni nadwozia używaj mokrej gąbki i dużej ilości wody.
Myj nadwozie ostrożnie i dokładnie, używając do tego celu środków o neutralnym PH, np. delikatnego mydła lub specjalnego środka do mycia aut, zmieszanego z letnią (nigdy gorącą) wodą.
Nie kieruj strumienia wody bezpośrednio na czujniki sonarowe na zderzaku, ponieważ spowoduje to uszkodzenie czujników. Do mycia pojazdu nie należy używać myjek ciśnieniowych, które mogą spryskiwać wodą o sile przekraczającej 8274 kPa (1200 psi). Użycie myjek wysokociśnieniowych o ciśnieniu powyżej 8274 kPa (1200 psi) może spowodować uszkodzenie lakieru lub elementów graficznych. Unikaj używania myjki wysokociśnieniowej z odległości mniejszej niż 30 cm (12 cali) od pojazdu. Zawsze używaj tylko dyszy szerokokątnej, utrzymuj dyszę w ruchu i nie koncentruj strumienia wody na jednym obszarze.
Nie oddawaj pojazdu do myjni, które używają preparatów myjących zawierających kwas. Niektóre myjnie, szczególnie bezszczotkowe, stosują preparaty zawierające kwas. Może on wejść w reakcję chemiczną z niektórymi plastykowymi elementami pojazdu, powodując ich pęknięcie. Może to spowodować ich nieprawidłowe działanie i mieć negatywny wpływ na walory estetyczne pojazdu. Przed umyciem pojazdu zapytaj obsługę myjni, czy w preparatach myjących jest stosowany kwas.
Podczas mycia pojazdu nie używaj środków ściernych, polerujących, silnie działających mydeł, mocnych chemicznych detergentów, benzyny ani rozpuszczalników.
Nie myj pojazdu na słońcu oraz gdy powierzchnia nadwozia jest gorąca, ponieważ może to powodować powstawanie na lakierze plamek po wodzie.
Unikaj używania tkanin szorstkich lub o gęsto zbitych włóknach, takich jak rękawice do mycia. Zachowaj ostrożność, aby nie zarysować i nie uszkodzić lakieru podczas usuwania zabrudzeń przylegających do karoserii.
Nie myj wnętrza komory silnika. Może to spowodować brak możliwości uruchomienia lub usterkę. Możliwość przedostania się wody do połączeń elektrycznych może spowodować zwarcie lub awarię podzespołów elektrycznych.
Przed wjazdem do myjni automatycznej upewnij się, że pokrywa wlewu paliwa jest zamknięta.
Dokładnie spłucz pojazd dużą ilością czystej wody.
Aby uniknąć pozostawienia na lakierze kropel wody, zetrzyj go przy użyciu wilgotnej zamszowej szmatki.
Podczas mycia pojazdu zwróć uwagę na:
Wewnętrzne obrzeża, spojenia i zagięcia drzwi, tylnej klapy i pokrywy silnika - są one szczególnie narażone na działanie soli drogowej. Dlatego, miejsca te należy myć regularnie.
Upewnij się, czy otwory odpływowe w drzwiach nie są zatkane.
Polej wodą podwozie i nadkola w celu uwolnienia ich od zabrudzeń i/lub spłukania soli.
Jeśli używasz myjki ciśnieniowej, zawsze przestrzegaj dotyczących jej zaleceń (ciśnienie i odległość polewania).
Jeśli w nadwoziu znajdują się uszkodzone elementy (np. lakierowane zderzaki lub reflektory), nie zaleca się kierowania na nie strumienia wody pod wysokim ciśnieniem. Miejsca takie myj ręcznie, zachowując ostrożność.
Unikaj dostawania się wody do zamków.