Nissan Qashqai z napędem e-POWER 2024 Instrukcja obsługi Nissana

8.21.3. Ograniczenia systemu I-FCW

imageimageimageimageimage

Poniżej podano ograniczenia systemu I-FCW. Niezastosowanie się do tych ograniczeń podczas prowadzenia pojazdu może spowodować poważne obrażenia ciała lub śmierć.

  • System I-FCW nie wykrywa wszystkich pojazdów w każdych warunkach.

  • Czujnik radarowy nie wykrywa następujących obiektów:

    • Pieszych, zwierząt lub przeszkód na drodze

    • Pojazdów jadących z naprzeciwka.

    • Pojazdów przejeżdżających prostopadle

  • (Ilustracja A) System I-FCW nie działa, gdy pojazd jadący z przodu jest wąski, np. jest to motocykl.

  • (Ilustracja B) Jeśli pojazd jadący z przodu jest holowany.

  • Czujnik radarowy może nie wykryć pojazdu jadącego z przodu w następujących warunkach:

    • Pada śnieg lub silny deszcz

    • Brud, lód, śnieg lub inny materiał pokrywa czujnik radarowy

    • Występują zakłócenia z innymi urządzeniami radarowymi

    • Jeżeli jadące pojazdy rozchlapują śnieg lub błoto

    • Jazda w tunelu

    • Holowanie przyczepy

  • (Ilustracja C) Gdy odległość od pojazdu jadącego z przodu jest zbyt mała, wiązka z czujnika radarowego jest przysłonięta.

  • (Ilustracja D) Podczas jazdy na stromym zjeździe ze wzniesienia lub na drodze z ostrymi zakrętami.

  • System został zaprojektowany tak, aby w określonych granicach automatycznie testował działanie czujnika. System może nie wykrywać niektórych przeszkód zakłócających działanie czujnika, takich jak lód, śnieg lub naklejki. W takich przypadkach system może nie być w stanie ostrzegać kierowcy w prawidłowy sposób. Należy pamiętać o regularnej kontroli i czyszczeniu obszaru czujnika.

  • Nadmierny hałas może zagłuszać dźwięk brzęczyka ostrzegawczego, który może być niesłyszalny.

image

Na drogach wąskich, krętych, stromych, łukowatych lub na drogach w budowie czujnik radarowy może wykrywać pojazdy jadące innym pasem lub może tymczasowo nie wykrywać pojazdu jadącego z przodu. Może to spowodować nieprawidłowe działanie systemu I-FCW.

Na wykrywanie pojazdów może wpłynąć również sposób prowadzenia pojazdu (manewry przy kierowaniu lub położenie na pasie jazdy itd.) lub stan pojazdu. W takim przypadku system może nieoczekiwanie ostrzec kierowcę miganiem wskaźnika wykrycia pojazdu jadącego z przodu oraz dźwiękiem ostrzegawczym. Będzie wówczas konieczne własnoręczne kontrolowanie odpowiedniej odległości od pojazdu jadącego z przodu.

Temat nadrzędny: