Nissan Qashqai z napędem e-POWER 2024 Instrukcja obsługi Nissana
8.21.3. Ograniczenia systemu I-FCW
Poniżej podano ograniczenia systemu I-FCW. Niezastosowanie się do tych ograniczeń podczas prowadzenia pojazdu może spowodować poważne obrażenia ciała lub śmierć.
System I-FCW nie wykrywa wszystkich pojazdów w każdych warunkach.
Czujnik radarowy nie wykrywa następujących obiektów:
Pieszych, zwierząt lub przeszkód na drodze
Pojazdów jadących z naprzeciwka.
Pojazdów przejeżdżających prostopadle
(Ilustracja A) System I-FCW nie działa, gdy pojazd jadący z przodu jest wąski, np. jest to motocykl.
(Ilustracja B) Jeśli pojazd jadący z przodu jest holowany.
Czujnik radarowy może nie wykryć pojazdu jadącego z przodu w następujących warunkach:
Pada śnieg lub silny deszcz
Brud, lód, śnieg lub inny materiał pokrywa czujnik radarowy
Występują zakłócenia z innymi urządzeniami radarowymi
Jeżeli jadące pojazdy rozchlapują śnieg lub błoto
Jazda w tunelu
Holowanie przyczepy
(Ilustracja C) Gdy odległość od pojazdu jadącego z przodu jest zbyt mała, wiązka z czujnika radarowego jest przysłonięta.
(Ilustracja D) Podczas jazdy na stromym zjeździe ze wzniesienia lub na drodze z ostrymi zakrętami.
System został zaprojektowany tak, aby w określonych granicach automatycznie testował działanie czujnika. System może nie wykrywać niektórych przeszkód zakłócających działanie czujnika, takich jak lód, śnieg lub naklejki. W takich przypadkach system może nie być w stanie ostrzegać kierowcy w prawidłowy sposób. Należy pamiętać o regularnej kontroli i czyszczeniu obszaru czujnika.
Nadmierny hałas może zagłuszać dźwięk brzęczyka ostrzegawczego, który może być niesłyszalny.
Na drogach wąskich, krętych, stromych, łukowatych lub na drogach w budowie czujnik radarowy może wykrywać pojazdy jadące innym pasem lub może tymczasowo nie wykrywać pojazdu jadącego z przodu. Może to spowodować nieprawidłowe działanie systemu I-FCW.
Na wykrywanie pojazdów może wpłynąć również sposób prowadzenia pojazdu (manewry przy kierowaniu lub położenie na pasie jazdy itd.) lub stan pojazdu. W takim przypadku system może nieoczekiwanie ostrzec kierowcę miganiem wskaźnika wykrycia pojazdu jadącego z przodu oraz dźwiękiem ostrzegawczym. Będzie wówczas konieczne własnoręczne kontrolowanie odpowiedniej odległości od pojazdu jadącego z przodu.