Nissan Qashqai z napędem e-POWER 2024 Instrukcja obsługi Nissana
9.6. Rozruch za pomocą przewodów awaryjnych
Uruchamianie silnika za pomocą kabli rozruchowych w sposób nieprawidłowy może doprowadzić do eksplozji akumulatora. Eksplozja akumulatora może spowodować poważne obrażenia lub śmierć. Może także doprowadzić do uszkodzenia pojazdu. Postępuj dokładnie według zawartych poniżej instrukcji.
W pobliżu akumulatora zawsze znajduje się wybuchowy gaz - wodór. Nie pozwól, aby w pobliże akumulatora dostały się iskry lub płomień.
Podczas pracy z lub w pobliżu akumulatora zawsze miej na sobie odpowiednie okulary ochronne oraz zdejmij pierścionki, bransoletki i wszelką inna biżuterię.
Podczas uruchamiania silnika za pomocą kabli rozruchowych nigdy nie pochylaj się nad akumulatorem.
Nie pozwól, aby elektrolit z akumulatora dostał się do oczu, na skórę, ubranie lub lakier pojazdu. Elektrolit to żrący kwas siarkowy, mogący powodować poważne oparzenia. Natychmiast spłucz zabrudzone elektrolitem miejsca dużą ilością wody.
Utrzymuj akumulator z dala od dzieci.
Napięcie akumulatora wykorzystywanego podczas uruchamiania silnika za pomocą kabli musi wynosić 12 V. Użycie akumulatora o innym napięciu spowoduje uszkodzenie pojazdu.
Nigdy nie próbuj uruchomić za pomocą kabli pojazdu z zamrożonym akumulatorem. Może to doprowadzić do eksplozji akumulatora i spowodować poważne obrażenia.
Sprawdź, czy uruchomiony jest hamulec postojowy.
Jeśli nie, po podłączeniu pojazdu do akumulatora wspomagającego (po kroku 8), uruchom hamulec postojowy.
Pojazd wyposażony jest w elektryczny hamulec postojowy, aby uzyskać więcej informacji, patrz
.Pojazdy nie mogą się stykać.
Naciśnij przycisk P (parkowanie), aby przełączyć skrzynię biegów do pozycji P (parkowanie).
Wyłącz wszystkie niepotrzebne urządzenia elektryczne (reflektory, światła awaryjne itp.).
Upewnij się, że zasilanie w pojeździe, który uruchamiasz, jest wyłączone.
Otwórz pokrywę przedziału silnika. Szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale
.Używając narzędzia do wycinania lub w razie potrzeby innego odpowiedniego narzędzia, zwolnij trzy zatrzaski i zdejmij pokrywę skrzynki bezpieczników komory silnika w pojeździe (B), który ma być uruchomiony, aby umożliwić dostęp do dodatniego ⊕ zacisku w skrzynce bezpieczników.
Otwórz czerwoną osłonę zacisku dodatniego ⊕.
Podłącz kable rozruchowe w kolejności ((1) → (2) → (3) → (4)), jak pokazano na ilustracji.
Zawsze podłączaj biegun dodatni ⊕ (1) do bieguna dodatniego ⊕ (2), a biegun ujemny ⊖ (3) do masy nadwozia (4) , a NIE do bieguna ujemnego ⊖ akumulatora 12-V, silnika spalinowego lub elektrycznego.
Nieprawidłowe podłączenie kabli może spowodować uszkodzenie systemu ładowania.
Upewnij się, że kable rozruchowe nie dotykają ruchomych elementów w przedziale silnika.
Podczas podłączania i odłączania zachowaj ostrożność tak, aby nie dopuścić do zetknięcia się złącza kabla dodatniego z pojazdem, lub kablem ujemnym.
Uruchom silnik pojazdu pomocniczego (A) i pozwól mu pracować przez kilka minut. Utrzymuj jego obroty na poziomie około 2.000 obr./min.
Uruchom w normalny sposób system e-POWER pojazdu (B).
Nigdy nie pozwól, aby rozrusznik silnika obracał się dłużej niż 10 sekund. Jeśli system e-POWER nie uruchomi się niezwłocznie, przekręć włącznik zapłonu na pozycję OFF i poczekaj 10 sekund. Następnie spróbuj ponownie.
Po uruchomieniu układu e-POWER w swoim pojeździe ostrożnie odłącz kable, najpierw ujemny, potem dodatni ((4) → (3) → (2) → (1)).
Zamknij czerwoną osłonę zacisku dodatniego ⊕ w skrzynce bezpieczników i załóż pokrywę skrzynki bezpieczników.
Zamknij pokrywę przedziału silnika.
Nie używaj tego samochodu jako pojazdu wspomagającego.
Jeśli nie można uruchomić systemu e-POWER, ustaw przełącznik zasilania w pozycji OFF przy otwartych drzwiach kierowcy. Wysiądź z samochodu, zamknij drzwi kierowcy i odczekaj ponad 3 minuty. Następnie ponownie uruchom system e-POWER.
Jeżeli akumulator 12 V jest rozładowany, nie można ustawić przełącznika zasilania w pozycji ON lub OFF. Natychmiast naładuj akumulator 12 V.