Nissan Qashqai z napędem e-POWER 2024 Instrukcja obsługi Nissana

8.16. System awaryjnego asystenta pasa ruchu (ELA) (jeśli na wyposażeniu)

imageimageimage

Niestosowanie się do ostrzeżeń i wskazówek dotyczących właściwego użytkowania systemu ELA może skutkować poważnymi obrażeniami lub śmiercią.

  • System ELA nie wspomaga kierowania i nie zapobiega utracie panowania nad pojazdem. Kierowca jest odpowiedzialny za zachowanie czujności, bezpieczne prowadzenie, utrzymywanie pojazdu wewnątrz pasa ruchu oraz panowanie nad nim w każdej sytuacji.

  • System ELA jest przeznaczony do pracy na wszystkich drogach z dobrze określonymi oznakowaniami lub krawędziami jezdni, ale może nie wykrywać krawędzi jezdni lub znaczników pasa w określonych warunkach drogowych, pogodowych lub warunkach jazdy.

  • Możliwości wykrywania radarów i kamery są ograniczone. System może nie wykrywać wszystkich poruszających się obiektów. Aby uniknąć wypadków, zawsze polegaj na własnych umiejętnościach.

System ELA włącza się automatycznie przy każdym ponownym uruchomieniu układu e-POWER.

Czułość systemu ELA można regulować, a ustawienie jest utrzymywane do czasu ponownej zmiany przez kierowcę.

System ELA wykorzystuje kamerę wieloczujnikową (B) umieszczoną nad lusterkiem wewnętrznym do monitorowania znaczników na pasie ruchu i wykrywania innych pojazdów. System ELA wykorzystuje również czujniki radarowe (A) umieszczone z przodu pojazdu i (C) umieszczone w pobliżu tylnego zderzaka do wykrywania innych pojazdów.

Temat nadrzędny: