Nissan Qashqai z napędem e-POWER 2024 Instrukcja obsługi Nissana
4.4. System pasów bezpieczeństwa z napinaczami
Po aktywacji napinacza, zespół pasa bezpieczeństwa nie nadaje się do ponownego użytku. Pas i napinacz muszą zostać wymienione, wraz ze zwijaczem.
Jeśli pojazd brał udział w kolizji czołowej, w wyniku której napinacze nie zostały aktywowane, należy zlecić ich kontrolę i, w razie potrzeby, wymianę przedstawicielowi firmy NISSAN lub profesjonalnej stacji obsługi.
Nie należy przeprowadzać we własnym zakresie żadnych modyfikacji jakichkolwiek elementów lub okablowania systemu pasów bezpieczeństwa z napinaczami. Ma to na celu zapobieżenie przypadkowej aktywacji napinacza lub jego uszkodzenia. Manipulowanie napinaczem i próby jego modyfikacji mogą doprowadzić do odniesienia poważnych obrażeń.
Wszelkie czynności związane z systemem napinaczy powinny być wykonane przez autoryzowanego przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalną stację obsługi. Montaż wyposażenia elektrycznego także powinien być przeprowadzany przez przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalną stację obsługi. Nie wolno wykonywać żadnych pomiarów w systemie pasów bezpieczeństwa z napinaczami przy użyciu nieautoryzowanych elektronicznych urządzeń kontrolnych i mierniczych.
Jeśli zachodzi konieczność utylizacji napinacza lub złomowania pojazdu, skontaktuj się z przedstawicielem firmy NISSAN lub profesjonalną stacją obsługi. Prawidłowe procedury demontażu i utylizacji napinacza opisane są w odpowiedniej instrukcji serwisowej pojazdu NISSAN. Wyrzucenie/zezłomowanie niezgodne z procedurami może prowadzić do uszkodzeń ciała.
System pasów bezpieczeństwa z napinaczami aktywowany jest w połączeniu z systemem czołowych poduszek powietrznych. Rolą systemu jest napięcie pasa bezpieczeństwa, podczas określonego typu kolizji, poprzez podtrzymanie pasażera w fotelu dzięki zwijaczowi pasa.
Napinacz znajduje się w zwijaczu pasa. Korzystanie z takich pasów odbywa się w taki sam sposób, jak ze zwykłych pasów bezpieczeństwa.
Aktywacji napinacza towarzyszy pojawienie się dymu i głośny huk. Pojawiający się dym jest nieszkodliwy, ale należy unikać jego wdychania.
Po uruchomieniu napinacza ograniczniki obciążenia zmniejszają siłę nacisku taśmy pasa (w razie konieczności) w celu ograniczenia sił oddziałujących na klatkę piersiową. Ograniczniki obciążenia są zamontowane na wszystkich zwijaczach pasów bezpieczeństwa z wyjątkiem zwijacza środkowego z tyłu.
Po włączeniu przełącznika zasilania zapala się lampka ostrzegawcza uzupełniającego systemu bezpieczeństwa biernego (SRS). Jeśli system funkcjonuje prawidłowo, lampka ostrzegawcza systemu SRS zgaśnie po około 7 sekundach. Wystąpienie którejkolwiek z sytuacji opisanych poniżej oznacza, że system poduszek powietrznych i/lub wyposażone w napinacze pasy bezpieczeństwa wymagają naprawy. W tym celu pojazd należy oddać do najbliższego przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalnej stacji obsługi.
Lampka ostrzegawcza systemu poduszek powietrznych nie gaśnie po około 7 sekundach.
Lampka ostrzegawcza systemu poduszek powietrznych miga nieregularnie.
Lampka ostrzegawcza systemu poduszek powietrznych nie zaświeca się.
O ile nie zostaną poddane kontroli i naprawie, system SRS poduszek powietrznych i/lub wyposażone w napinacze pasy bezpieczeństwa mogą nie działać prawidłowo. Należy je oddać do kontroli i naprawy.
Jeśli zdecydujesz sprzedać swój pojazd, prosimy o poinformowanie nowego właściciela o systemie pasów bezpieczeństwa z napinaczami i wskazanie mu odpowiednich części tej instrukcji.