Nissan Qashqai z napędem e-POWER 2024 Instrukcja obsługi Nissana

12.1.3. Zalecenia dotyczące czynnika chłodzącego i oleju smarującego układu klimatyzacji

Dla Europy, Turcji, Australii i Nowej Zelandii: W systemie klimatyzacji pojazdu należy stosować czynnik chłodzący HFO1234yf (R1234yf) oraz oryginalny olej do systemów klimatyzacji NISSAN typu SP-A2 lub ich odpowiedniki.

Z wyjątkiem Europy, Turcji, Australii i Nowej Zelandii: W systemie klimatyzacji pojazdu należy stosować czynnik chłodzący HFC-134a oraz oryginalny olej do systemów klimatyzacji NISSAN typu SP-A2 lub ich odpowiedniki.

image

Użycie jakichkolwiek innych czynników chłodzących lub substancji smarujących spowoduje poważne uszkodzenia i może doprowadzić do konieczności wymiany całego systemu klimatyzacji w pojeździe.

Uwalnianie czynników chłodzących do atmosfery jest zabronione w wielu krajach i obszarach. Czynnik chłodzący zastosowany w Twoim pojeździe nie powoduje uszkodzenia ziemskiej powłoki ozonowej. Może on jednak w niewielkim stopniu przyczynić się do globalnego ocieplenia. Firma NISSAN zaleca odzyskiwanie i recykling czynnika chłodzącego. System klimatyzacji powinien być serwisowany wyłącznie przez przeszkolonych i certyfikowanych mechaników, aby zapewnić jego prawidłowe i bezpieczne działanie. Jako części zamiennych należy używać wyłącznie nowych i certyfikowanych parowników. Uszkodzonego lub nieszczelnego parownika układu klimatyzacji nie wolno w żadnym wypadku naprawiać ani wymieniać na wymontowany z innego, używanego pojazdu. W celu wymiany uszkodzonego lub nieszczelnego parownika należy używać wyłącznie nowego parownika z certyfikatem. W celu naprawy systemu klimatyzacji skontaktuj się z przedstawicielem firmy NISSAN lub profesjonalną stacją obsługi.

Temat nadrzędny: