Nissan X-Trail 2023 Instrukcja obsługi Nissana
7.32. Elektryczne wspomaganie kierownicy
Jeśli silnik nie pracuje lub zostanie wyłączony podczas jazdy, wspomaganie układu kierowniczego przestanie działać. Obracanie kierownicy będzie znacznie utrudnione.
Gdy lampka ostrzegawcza elektrycznego układu wspomagania kierownicy zapali się podczas pracy silnika, układ wspomagania przestanie działać. Kierowanie pojazdem nadal będzie możliwe, lecz obracanie kierownicą będzie utrudnione.
Zadaniem elektrycznego wspomagania jest zmniejszenie siły potrzebnej do obracania kołem kierownicy podczas jazdy.
Gdy wybrany jest tryb SPORT, siła potrzebna do obrotu kierownicy jest umiarkowanie zwiększona, co zapewnia bardziej sportowy charakter jazdy. (Patrz:
).Przy częstych lub ciągłych manewrach kierownicą podczas parkowania czy podczas bardzo wolnej jazdy, wspomaganie kierownicy będzie zredukowane. Redukcja zapobiega przegrzaniu elektrycznego układu wspomagania kierownicy i chroni go przed uszkodzeniem. Przy ograniczonym wspomaganiu obracanie kierownicą będzie wymagać większej siły. Jeśli kierownica będzie nadal obracana, wspomaganie może zostać wyłączone, a lampka ostrzegawcza układu wspomagania zapali się. W bezpiecznym miejscu zatrzymaj silnik i ustaw wyłącznik zapłonu w pozycji „OFF”. Gdy temperatura elektrycznego układu wspomagania kierownicy spadnie, poziom wspomagania powróci do normy. Unikaj powtarzania takich manewrów kierownicą, które mogłyby doprowadzić do przegrzania elektrycznego układu wspomagania.
Przy szybkim obracaniu kierownicą może być słyszalny odgłos. Nie jest to usterka.
Jeżeli przy pracującym silniku zapali się lampka ostrzegawcza elektrycznego układu wspomagania kierownicy, może to sygnalizować niewłaściwe działanie układu lub potrzebę serwisowania. Zleć sprawdzenie układu elektrycznego wspomagania kierownicy. Zaleca się wykonanie tej kontroli w centrum NISSAN lub profesjonalnej stacji obsługi. (Patrz:
).Gdy lampka ostrzegawcza elektrycznego układu wspomagania kierownicy zapali się podczas pracy silnika, układ wspomagania przestanie działać. Kierowanie pojazdem nadal będzie możliwe. Kręcenie kierownicą będzie jednak wymagało znacznie większej siły, zwłaszcza podczas pokonywania ostrych zakrętów lub przy niskich prędkościach.