Nissan X-Trail 2023 Instrukcja obsługi Nissana
10.19.10.4. Montaż koła
Nigdy nie używaj nakrętek innych niż znajdujące się na wyposażeniu Twojego pojazdu. Użycie nieprawidłowych lub niewystarczająco dokręconych nakrętek może spowodować poluzowanie się lub odpadnięcie koła. Może to doprowadzić do wypadku.
Nigdy nie nakładaj na śruby dwustronne lub nakrętki kół oleju lub smaru. Może to spowodować ich poluzowanie się.
Usuń błoto lub brud z powierzchni pomiędzy kołem, a piastą.
Ostrożnie załóż koło i dokręć nakrętki koła palcami. Sprawdź, czy wszystkie nakrętki równo przylegają do powierzchni koła.
Odpowiednim kluczem dobrze dokręć nakrętki koła naprzemiennie i równomiernie w kolejności pokazanej na rysunku ((1) - (5)), zmieniając kolejność więcej niż 2 razy.
Powoli opuść pojazd tak, aby koło dotknęło ziemi.
Dobrze dokręć nakrętki koła odpowiednim kluczem w porządku pokazanym na rysunku.
Opuść pojazd do końca.
Jak najszybciej dokręć nakrętki koła do odpowiedniego momentu obrotowego, używając klucza dynamometrycznego.
Nakrętki koła muszą być zawsze dokręcone zgodnie ze specyfikacją. Zaleca się dokręcanie nakrętek koła do wartości wyszczególnionych w specyfikacji przy każdym smarowaniu.
Po wyregulowaniu ciśnienia w oponie należy zresetować system TPMS. (Patrz:
w celu zapoznania się z procedurą resetowania)Po wyregulowaniu ciśnienia w oponie do wartości zalecanej dla zimnej opony, na wyświetlaczu może pojawić się odczyt wartości wyższej niż dla opony zimnej, gdy pojazd przejedzie ponad 1,6 km (1 milę). Jest to spowodowane tym, że ciśnienie w oponie wzrasta w miarę wzrostu temperatury. Nie stanowi to oznaki usterki.