Nissan X-Trail 2023 Instrukcja obsługi Nissana
3.5.4. Procedura naprawy i wymiany
Po napełnieniu poduszek powietrznych, moduły poduszek nie działają i należy je wymienić. Wymiana modułów poduszek powietrznych powinna zostać przeprowadzona przez przedstawiciela firmy NISSAN lub w profesjonalnej stacji obsługi. Nie ma możliwości naprawy modułu poduszki powietrznej.
Jeżeli doszło do jakichkolwiek uszkodzeń przedniej lub bocznej części pojazdu, system poduszek powietrznych powinien zostać skontrolowany przez przedstawiciela firmy NISSAN lub w profesjonalnej stacji obsługi.
Jeśli zachodzi konieczność utylizacji systemu SRS lub złomowania pojazdu, skontaktuj się z przedstawicielem firmy NISSAN lub profesjonalną stacją obsługi. Prawidłowe procedury demontażu i utylizacji opisane są w odpowiedniej instrukcji serwisowej pojazdu NISSAN. Wyrzucenie/zezłomowanie niezgodne z procedurami może prowadzić do uszkodzeń ciała.
Jeśli pojazd zostanie uderzony z dowolnego kierunku, czujniki klasyfikacji pasażera należy poddać sprawdzeniu, aby upewnić się, że nadal działają prawidłowo. Zaleca się wykonanie tej kontroli w centrum NISSAN lub profesjonalnej stacji obsługi. Czujniki klasyfikacji pasażera należy sprawdzić, nawet jeśli w wyniku uderzenia nie napełniły się żadne poduszki powietrzne. Brak sprawdzenia prawidłowego działania czujników klasyfikacji pasażera może skutkować nieprawidłowym otwarciem poduszki powietrznej, doprowadzając do obrażeń ciała lub śmierci.
Poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami przeznaczone są do jednokrotnego użytku. Jeśli lampka ostrzegawcza systemu SRS poduszek powietrznych nie została uszkodzona, będzie się świeciła po napełnieniu się poduszki, przypominając o konieczności wymiany. Czynności związane z naprawą i wymianą systemu SRS powinny być wykonywane wyłącznie przez przedstawiciela firmy NISSAN lub w profesjonalnej stacji obsługi.
Jeśli pojazd wymaga przeprowadzenia czynności konserwacyjnych, osobie wykonującej te czynności należy przekazać informacje o poduszkach powietrznych, pasach bezpieczeństwa z napinaczami oraz powiązanych z nimi elementach pojazdu. Podczas wykonywania prac w przedziale silnika lub wewnątrz pojazdu, włącznik zapłonu powinien się zawsze znajdować w pozycji “OFF”.