Nissan X-Trail 2023 Instrukcja obsługi Nissana

3.5.2. System poduszek powietrznych

image
  • Moduły czołowych poduszek powietrznych
  • Czujnik klasyfikacji pasażera (siedzenie pasażera z przodu)
  • Sterownik poduszek powietrznych (ACU)
  • Moduły bocznych poduszek powietrznych
  • Generatory gazu kurtynowych poduszek powietrznych
  • Moduły kurtynowych poduszek powietrznych
  • Czujnik strefy zgniotu
  • Czujniki ciśnienia w przednich drzwiach (pokazano lewe drzwi; w prawych wygląda to podobnie)
  • Moduły poduszek powietrznych chroniących przed uderzeniem przednim-bocznym (fotel kierowcy)
  • Zewnętrzne napinacze biodrowego odcinka pasa bezpieczeństwa (przednie)
  • Zwijacze pasów bezpieczeństwa z napinaczem (przednie)
  • Czujniki peryferyjne (tylne)
  • Zwijacze pasów bezpieczeństwa z napinaczem (zewnętrzne siedzenia w drugim rzędzie)
image
  • Nie umieszczaj żadnych przedmiotów na środkowej części kierownicy, na tablicy rozdzielczej, w okolicy tapicerki przednich drzwi oraz przednich siedzeń. Nie umieszczaj żadnych przedmiotów pomiędzy kierowcą lub którymkolwiek z pasażerów a kierownicą, tablicą rozdzielczą, tapicerką przednich drzwi i przednimi siedzeniami. Przedmioty znajdujące się w powyższych miejscach mogą stanowić zagrożenie podczas wypadku, gdy poduszka powietrzna nagle wypełni się.

  • Bezpośrednio po napełnieniu, niektóre z elementów systemu poduszki powietrznej będą gorące. Nie dotykaj tych części, ponieważ możesz się poważnie poparzyć.

  • Nie wolno przeprowadzać we własnym zakresie żadnych modyfikacji jakichkolwiek elementów lub okablowania systemu poduszek powietrznych. Ma to na celu zapobieżenie uszkodzeniu systemu poduszek powietrznych i ich przypadkowemu napełnieniu.

  • Nie wykonuj we własnym zakresie jakichkolwiek zmian w systemie elektrycznym pojazdu, w jego zawieszeniu, konstrukcji przodu pojazdu lub w bocznych panelach. Takie zmiany mogą spowodować usterkę w pracy systemu poduszek powietrznych.

  • Próby modyfikacji systemu poduszki powietrznej mogą doprowadzić do odniesienia poważnych obrażeń ciała. Dotyczy to także zmian w środkowej części kierownicy i desce rozdzielczej, polegających na przykrywaniu ich materiałem lub umieszczaniu dodatkowego materiału wykończeniowego na modułach poduszek powietrznych.

  • Wszelkie czynności związane z systemem poduszek powietrznych powinny być wykonywane przez przedstawiciela firmy NISSAN lub profesjonalną stację obsługi. Wiązka przewodów systemu SRS nie może być odłączana ani w żaden sposób modyfikowana. Nie wolno wykonywać żadnych pomiarów w systemie poduszek powietrznych przy użyciu nieautoryzowanych elektronicznych urządzeń kontrolnych i mierniczych.

  • Złącza wiązek przewodów systemu SRS są łatwe w identyfikacji - są żółte i/lub pomarańczowe.

Podczas napełniania się poduszek powietrznych, może rozlec się głośny huk i pojawić się dym. Dym ten nie jest szkodliwy i nie stanowi oznaki pożaru. Mimo to nie należy go wdychać, ponieważ może on powodować podrażnienia i krztuszenie się. Osobom z dolegliwościami związanymi z oddychaniem, należy bezzwłocznie zapewnić dopływ świeżego powietrza.

Temat nadrzędny: