Nissan X-Trail 2023 Instrukcja obsługi Nissana

10.4. Układ chłodzenia silnika

image
  • Nigdy nie odkręcaj korka zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego ani korka chłodnicy, jeśli silnik jest gorący. Ciecz, wydobywająca się pod ciśnieniem z chłodnicy, może spowodować poważne oparzenia. Poczekaj, aż silnik i chłodnica ostygną.

  • Płyn chłodzący silnik jest trujący i należy go przechowywać z zachowaniem ostrożności, w oznaczonych pojemnikach z dala od dzieci.

System chłodzenia silnika jest napełniony fabrycznie wysokojakościowym, całorocznym płynem chłodzącym ze środkiem zapobiegającym zamarzaniu. Płyn ten zawiera substancje zapobiegające rdzewieniu i korozji, dlatego też dodatkowe środki dla systemu chłodzenia nie są potrzebne.

image
  • Nigdy nie używaj dodatków do płynu chłodzącego, np. preparatów uszczelniających do chłodnic. Mogą one spowodować zapchanie przewodów układu chłodzenia, doprowadzając do uszkodzenia silnika, skrzyni biegów i/lub układu chłodzenia.

  • Podczas dolewania lub wymiany płynu chłodzącego silnik, zawsze używaj oryginalnego płynu firmy NISSAN lub jego jakościowego odpowiednika w odpowiednimi stosunku mieszania. Przykładowe proporcje mieszania płynu chłodzącego i wody przedstawiono w tabeli poniżej:

Minimalna temperatura zewnętrzna

Płyn chłodzący silnik (koncentrat)

Woda demineralizowana lub destylowana

°C

°F

−15

5

30%

70%

−35

−30

50%

50%

Stosuj oryginalny płyn chłodzący NISSAN lub inny o tej samej jakości. Oryginalny płyn firmy NISSAN jest fabrycznie zmieszanym (w stosunku 50/50) rodzajem płynu chłodzącego.

Użycie płynu chłodniczego innego typu może spowodować uszkodzenie układu chłodzenia silnika.

Korek chłodnicy wyposażony jest w zawór bezpieczeństwa. Aby uniknąć uszkodzenia silnika, w razie konieczności wymiany korka chłodnicy użyj wyłącznie oryginalnego korka firmy NISSAN lub odpowiednika.

Temat nadrzędny: